تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۷۱۸۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خروج کالاهای اساسی از مریوان ممنوع شد
فرماندار مریوان اعلام کرد: خروج هر نوع کالای اساسی اعم از روغن، برنج، قند و ... از مرز که با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارند، ممنوع شد.

‌محمد شفیعی ‌اظهار کرد: از امروز به گمرک و نهادهایی که با این مسئله در ارتباط هستند، اعلام کردیم که از خروج هر نوع کالای اساسی اعم از روغن، برنج و سایر اقلام اساسی که با معیشت مردم ارتباط دارند، جلوگیری شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت احترام به مهمانان عراقی از سوی مردم مریوان، افزود: چون ارتزاق مردم مریوان برای ما اولویت دارد، ضمن احترام به مهمانان و گردشگران عراقی، از امروز برای خروج کالاهای اساسی ممنوعیت قائل شدیم.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه کارگروهی برای رسیدگی به این وضعیت تشکیل شد،عنوان کرد: این تصمیم امروز کتبا به گمرک ابلاغ شده و از امروز رسما اجرا می‌شود و اجازه نخواهیم داد ارتزاق مردم مریوان به هیچ عنوان از شهرستان خارج شود.

وی در خصوص افزایش قیمت کالا در مریوان هم اعلام کرد: افزایش قیمت کالا در مریوان ارتباطی به این موضوع ندارد و بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان باید بازدیدهای دوره‌ای خود را انجام دهند و مجمع امور صنفی هر شهرستان باید وظیفه خود را انجام داده و تعزیرات هم در این زمینه ورود کند تا از این افزایش قیمت ها جلوگیری شود.

لازم به ذکر است؛ روز گذشته فرماندار مریوان از ورود و خروج مهمانان عراقی و خروج بیش از حد کالاهای اساسی از این شهرستان توسط آنها خبر داد و خواستار تشکیل کارگروه تنظیم بازار استانی برای حل این بحران شد و در پی انتشار این خبر مدیر کل مرزی وزارت کشور از فرماندار مریوان خواست تا کالاهای مورد نیاز این شهر را به استانداری کردستان اعلام کند تا ستاد تنظیم بازار استان مانع خروج این کالاها شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار