تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۷۱۸۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
25مرکز فرهنگی آبادان و خرمشهر نوسازی و تجهیز شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: 34 میلیاردو 935 میلیون ریال در بخش تجهیز و 28 میلیارد و 522 میلیون ریال برای تعمیر 25 مرکز فرهنگی هنری در شهرهای آبادان و خرمشهر از سوی سازمان منطقه آزاد اروند هزینه شد.

همایون قنواتی اظهار داشت:نوسازی، بازسازی و تعمیر هشت کانون پرورش فکری کودکان ،سینما مهر آبادان، حوزه هنری، مرکز فرهنگی شهید آوینی، مجتمع های فرهگی هنری خلبج فارس ثامن الائمه ،اشراق و هشت کتابخانه از جمله مراکز فرهنگی می باشند که در آبادان و خرمشهر تجهیز و نوسازی شدند. 

وی تالار فانوس و شهید فهمیده خرمشهر و ساختمان اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و خرمشهر را از دیگر مراکز بازسازی و نوسازی شده توسط سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد و بیان داشت:یک استودیو مجهز و مدرن ضبط صدا نیز به همت منطقه آزاد اروند در آبادان ساخته شده که تجهیزات آن در کل کشور نمونه است.

قنواتی تجهیز، نوسازی و بازسازی مراکز فرهنگی و هنری را گامی در راستای ارائه آثار فاخر در زمینه های فرهنگی و هنری در محدوده منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت:در بررسی انجام شده توسط کارشناسان نیازهای مراکز هنری و فرهنگی بررسی شده و بنا به نیاز تامین شده است. 

وی سرانه فرهنگی در شهرستان های آبادان و خرمشهر را خوب عنوان کرد و افزود:هدف سازمان منطقه آزاد اروند ارتقاء شاخص های فرهنگی و هنری در منطقه است.

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با پیگیری انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است معاونت های تخصصی وزارتخانه با در نظر گرفتن وظایف و اختیارات حوزه خود در سفرهای اختصاصی به این منطقه، ظرفیت های فرهنگی و هنری را شناسایی تا بر این اساس برای رفع مشکلات فرهنگی هنری آبادان و خرمشهر برنامه ریزی و اقدام شود.

در این دیدار فرهاد پورغراوی علوانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، شاهرخ خواجه مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و احمد طاهریان پور کارشناس توسعه فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند حضور داشتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار