تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۷۱۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردد روزانه در مرز شلمچه به 12 هزار نفر رسید
مدیر کل پایانه های استان خوزستان با اشاره به افزایش روند تردد شهروندان عراقی در مرز شلمچه گفت:روزانه 12 هزار نفر از اتباع عراقی در مرز بین المللی شلمچه تردد می کنند.

غلامعباس بهرامی نیا چهارشنبه اظهار داشت:با لغو روادید ورود اتباع خارجی به محدوده منطقه آزاد اروند شاهد افزایش ورود اتباع کشور عراق بخصوص استان بصره به شهرستان های خرمشهر و آبادان هستیم.

وی افزود:با توجه به حجم بالای تردد اتباع خارجی نیاز است همه دستگاه های متولی برای تامین زیرساخت و ارائه خدمات رفاهی در مرز شلمچه وارد عمل شوند.

بهرام نیا گفت:برداشته شدن روادید ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند بدون ایجاد زیرساخت لازم در پایانه، گذرنامه و گمرک انجام شد و این مهم باعث شده تا شاهد افزایش تردد شهروندان عراقی در پایانه مرزی شلمچه باشیم.

وی به افزایش گیت های ورود و خروج زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به روند افزایش زائران اربعین حسینی در شلمچه و به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران تعداد نیروهای خدماتی در این پایانه مرزی افزایش خواهد یافت.

مدیر کل پایانه های استان خوزستان همچنین بیان داشت:تا قبل از شروع حرکت زائران اربعین حسینی امکانات جدید برای تسهیل تردد زائران در پایانه مرزی شلمچه پیش بینی شده و نصب خواهد شد.

مرز شلمچه در 15 کیلومتری شهر خرمشهر قرار دارد.

ورود اتباع کشورهای خارجی بدون روادید به محدوده منطقه آزاد اروند شهرستان های آبادان و خرمشهر از آذرماه پارسال آزاد اعلام شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار