تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۷۱۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون مدير توليد شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب خبرداد:
برنامه‌ریزی برای بهسوزی مشعل‌ها و جمع‌آوری گازهای همراه نفت
معاون مدير توليد و بهينه‌سازی مصرف انرژی شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب با بیان اینکه در حوزه بهینه‌سازی چیزی به نام هزینه نداریم زیرا همه هزینه‌ای که در این بخش انجام می‌گیرد بازگشت پیدا می کند، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفته است تا بتوانیم در بحث بهسوزی مشعل های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و جمع‌آوری گازهای همراه با نفت اقدام کنیم. 

حسین رجب علی پور در مراسم راه‌اندازی سامانه مشعل بدون دود بنگستان واحد بهره‌برداری اهواز 3 که امروز 21 شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه در بحث مسایل زیست محیطی و همچنین مسولیت‌های اجتماعی که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عهده دارد، دارای اهمیت بسیار بود و در این زمینه با فوریت تعریف و به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه این پروژه با حمایت‌های مستقیم مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب آغاز و اجرایی شد، افزود: عملیات اجرایی سامانه مشعل بدون دود بنگستان واحد بهره‌برداری اهواز 3 در مردادماه سال 1395 آغاز شد و در این زمینه پس از برگزاری مناقصات و مشخص شدن پیمانکار طرح، کار راه‌اندازی آن آغاز شد.

معاون مدير توليد و بهينه‌سازی مصرف انرژی شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب تصریح کرد: برای اجرای این طرح، با شرایط بسیار سخت کاری مواجه بودیم زیرا علاوه بر گرمای فلر، گرمای محیط در تابستان نیز شرایط را برای کارکردن بسیار دشوار می‌کرد اما با تلاش‌هایی که انجام گرفت، سرانجام توانستیم پس از حدود 2 سال شاهد راه‌اندازی این سامانه مشعل بدون دود در واحد بهره‌برداری اهواز 3 باشیم.

رجب علی پور عنوان کرد: این پروژه با همه سختی‌ها و مشکلاتی که در بحث اجرای آن وجود داشت، سرانجام به عنوان اولین پروژه‌ای که دارای سامانه‌ای خودکار برای روشن کردن فلر است، طراحی و اجرا شد. این کار برای اولین بار در سطح مناطق نفتخیز جنوب اجرایی شده است. 

وی گفت: سامانه مشعل بدون دود بنگستان در واحد بهره‌برداری اهواز 3 امروز اجرایی شد. همچنین پروژه دیگری نیز با یک طراحی متفاوت در واحد بهره‌برداری اهواز 2 در حال اجرا است. مشعل واحد بهره‌برداری اهواز یک نیز در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم در راستای مسوولیت ها اجتماعی و بحث مسایل زیست محیطی آن طرح را نیز اجرایی کنیم.

معاون مدير توليد و بهينه‌سازی مصرف انرژی شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب با بیان اینکه این مشعل‌ها در گذشته در خارج از شهرها قرار داشتند اما اکنون با توسعه شهرها، این مشعل‌ها در درون شهرها قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفته است تا بتوانیم در بحث بهسوزی و جمع آوری گازهای همراه با نفت اقدام کنیم.

 رجب علی پور خاطرنشان کرد: در حوزه بهینه‌سازی چیزی به نام هزینه نداریم زیرا همه هزینه‌ای که در این بخش انجام می‌گیرد بازگشت پیدا می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار