تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۷۱۹۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:
گردش مالی هیات‌های مذهبی در دهه محرم حدود 100 میلیارد تومان است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه هفت هزار و 500 حسینیه رسمی و خانگی در استان شناسایی شده است، گفت: گردش مالی هیات‌های مذهبی در دهه محرم حدود 100 میلیارد تومان است. 
  
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک در جلسه شورای اداری خوزستان که روز چهارشنبه (21 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمار و ارقام، به تعبیر من می‌توان از خوزستان به عنوان یک حسینیه بزرگ تعبیر کرد، چراکه در خوزستان متوسط تعداد حسینیه‌ها و مراکزی که هر کدام سنگر اعتقادی ولایت هستند، از کل کشور بالاتر است. 
  
وی افزود: در 8 سال گذشته هفت هزار و 500 حسینیه رسمی و خانگی در استان شناسایی شده است. این مساله ظرفیت بالای استان را در این حوزه نشان می‌دهد. در خوزستان چهار هزار و 500 تشکل دینی با رویکرد مراسمات و برنامه‌های مذهبی فعالیت می‌کنند.‌ در سامانه کشوری "طوبی" تمام این هیات‌ها یا ثبت شده‌اند و یا در حال ثبت هستند. ما جزو استان‌های برتر کشور از نظر تعداد هیات‌ها و تشکل‌های مذهبی هستیم. 
  
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در این تشکل‌ها که عهده‌دار برنامه‌های دینی، اعتقادی و کلیدی ما هستند، حداقل 45 هزار نفر شامل مسئول هیات، مداح، روحانی، استاد قرآن و... فعالیت می‌کنند. برای این افراد در طول سال تحصیلی برنامه‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌شود. 
  
بلک ادامه داد: در چهار ماه ابتدای امسال بیش از دو هزار و 300 گواهینامه در شبکه آموزشی این افراد صادر شده است. پیش از هر برنامه تبلیغی برنامه‌های آموزشی برای این افراد اجرا می‌شود، به همین دلیل است که بسیاری از آسیب‌هایی که در استان‌های دیگر وجود دارد، در خوزستان کمتر با آن مواجه می‌شویم. 
  
وی تصریح کرد: گردش مالی هیات‌های مذهبی در دهه محرم حدود 100 میلیارد تومان است. می‌توانیم بگوییم مردم سهم خود را انجام داده‌اند. همچنین حدود 30 سایت در زمینه اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شده است که خدمات خود را در اختیار مردم قرار می‌دهند. 
  
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در بخش مردمی 500 مرکز و موسسه قرآنی شامل 300 مرکز در روستاها و 200 موسسه رسمی قرآنی در استان وجود دارد که این مراکز توسط حدود یک هزار و 500 نفر در استان گردانده می‌شوند. افراد تحت تعلیم آن‌ها نیز در رشته‌های مختلف حدود 50 هزار نفر است. 
  
بلک افزود: خوزستان پس از خراسان رضوی در کشور بیشترین مبلغ را دارد. مبلغان ما در سال، 215 هزار نفر – روز تبلیغ انجام می‌دهند.‌ سرانه ما برای 215 هزار نفر - روز تبلیغ، 15 ریال است. 
  
وی گفت: در خوزستان 21 دبیرستان علوم و معارف اسلامی وجود دارد. 95 درصد خروجی‌های این مدارس در مراکز علمی، دانشگاهی یا حوزوی پذیرفته می‌شوند. برای هر دبیرستان در طول سال تنها 30 میلیون تومان هزینه می‌شود.
  
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: در 200 نقطه روستایی حساس استان طلبگان برای مرزبانی از مسائل فرهنگی و اعتقادی مردم مستقر شده‌اند. در واقع 80 درصد بودجه ما صرف این بخش از فعالیت‌هایمان می‌شود.‌ انتظار داریم با نگاه متعادل تری بودجه های موجود در این بخش ها را ببینیم. ما به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی دریافت‌مان از فرهنگ و فصل دین و مذهب، صفر است. این مساله شایسته استان کارآمدی مانند خوزستان نیست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار