تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۷۱۹۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان:
مصوبه استمهال وام کشاورزان به خوزستان ابلاغ شود
سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر استمهال وام های کشاورزی گفت: تاکنون بانک مرکزی اجرای این مصوبه را به بانک های استان ها ابلاغ نکرده است.

سید لطیف سیف السادات اظهار کرد: بر اساس مصوبه جدید دولت با استمهال بازپرداخت وام کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشکسالی، سرمازدگی و گرمازدگی به مدت دو سال موافقت شد اما این مصوبه تاکنون به بانک های استان ها ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه استان خوزستان در بخش کشاورزی و حساس بودن این بخش در استان از استاندار خواست سریعا با پیگیری های خود از بانک مرکزی بخواهد دستورالعمل استمهال وام های کشاورزی به بانکهای استان ابلاغ شود.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان با بیان اینکه خوزستان قطب کشاورزی ایران بوده و بخش عمده ای از انواع محصولات کشاورزی را به خود اختصاص است، گفت: کشاورزی خوزستان طی سالهای اخیر به دلیل وجود خشکسالی با خسارت های زیادی روبرو بوده است؛ بنابراین به نظر می رسد مصوبه دولت مبنی بر استهمال وام های کشاورزی بیشتر از همه برای استان خوزستان دارای اهمیت است.

سیف السادات گفت: بخش زیادی از کشاورزان استان که تسهیلات بانکی دریافت کرده اند و به دلیل حوادث غیرمترقبه متحمل خسارت شده اند بعضا از سوی بانک برای تسویه بدهی خود تحت فشار قرار می گیرند؛ بنابراین انتظار می رود مصوبه دولت مبنی بر استمهال وام های کشاورزی و در راستای کمک به قشر کشاورز، هر چه سریعتر به بانک های استان ابلاغ شود.

وی افزود: بروز خشکسالی ها در سال های اخیر معیشت کشاورزان استان را با مشکل مواجه کرده است و کشاورزان عملا توان بازپردخت وام ها را ندارند.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان تاکید کرد: اگر بانک مرکزی هر چه زودتر این دستورالعمل را ابلاغ نکند با توجه به سررسید این تسهیلات بانکی، بخش زیادی از کشاورزان استان با مشکل مواجه می‌شوند و عملا روند تولید محصولات کشاورزی با مشکل مواجه خواهد شد.

سیف السادات در پایان ابراز امیدواری کرد: با ابلاغ و اجرای مصوبه استمهال وام های کشاورزی بخشی از مشکلات کشاورزان خسارت دیده در جریان حوادث غیرمترقبه برطرف شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار