تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۷۱۹۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای سال تحصیلی جدید؛
خوزستان 600 کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای کمبود دارد
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال تحصیلی جدید یک سال به دوره تحصیل فنی و حرفه ای افزوده می شود که در این شرایط با کمبود 600 کارگاه آموزشی روبه رو هستیم.

جمشید کمایی روز پنجشنبه بیان کرد: در سال تحصیلی 98-97 دوره تحصیلی فنی و حرفه ای از 2 سال به سه سال افزایش می یابد که همین موضوع باعث شده با کسری و کمبود 600 کارگاه برای آموزش هنر آموزان رو به رو شویم.

وی گفت: برای کمبود این کسری باید هر چه سریعتر تمهیداتی اندیشیده شود و یا هنرستان ها از پذیرش دانش آموز خودداری کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان همچنین از کمبود 200 نیروی هنر آموز تخصصی در خوزستان با افزوده شدن یک سال به دوره تحصیلی فنی و حرفه ای خبر داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال دوره دوازدهم به سال تحصیلی دانش آموزان اضافه می شود بیان کرد: در سال تحصیلی جدید پایه دوازدهم استقرار می یابد که با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات، سال تحصیلی سختی را برای این دوره خواهیم داشت. 

** درخشش دانش آموزان خوزستانی در مسابقات تابستانی امسال

کمایی درادامه با اشاره به مسابقات تابستانی دانش آموزی در سطح ملی بیان کرد: بیشتر مسابقات در سطح کشوری در تابستان برگزار می شود که امسال دانش آموزان خوزستان موفق شدند در این مسابقات رتبه های برتر کشوری را کسب کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در چهارمین جشنواره خوارزمی که امسال در مشهد در 6 محور برگزار شد دانش آموزان خوزستانی موفق شدند که در محور پژوهش های علمی ، در بخش زبان انگلیسی و دربخش بازارچه کسب و کار هرسه مقام نخست را کسب کنند.

وی گفت: همچنین در بخش آزمایشگاه مقام دوم، دست سازه ها مقام سوم و در ادبیات و خوانش مقام سوم کشوری را دریافت کردند. 

کمایی همچنین به مقامات کسب شده توسط دانش آموزان خوزستانی در مسابقات هنرهای تجسمی که در شهرکرد برگزار شد اشاره کرد و افزود: دانش آموزان خوزستان در بخش تصویر سازی دیجیتال مقام اول، چاپ دوم ، میکروگرام مقام دوم و نشانه های نوشتاری مقام سوم، چاپ روی شیشه مقام سوم و معماری نیز مقام سوم را دریافت کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در مسابقات علمی و عملی که درگذشته در 2 بخش کارو و دانش و فنی و حرفه ای برگزار می شد و امسال تنها در حوزه فنی و حرفه ای برگزار شد دانش آموزان خوزستانی موفق شدند در بخش برق صنعتی مقام سوم و جوش مقام چهارم را دریافت کنند.

استان خوزستان یک میلیون و 50 هزار دانش آموز و بیش از هشت هزار مدرسه دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار