تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۷۱۹۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دادستان اهواز:
شرکتهای فولاد و کربن خوزستان بخاطر آلایندگی‌تذکر گرفته‌اند
معاون دادستان عمومی و دادگاه انقلاب اهواز با اشاره به اینکه شرکت های فولاد خوزستان و کربن استان از عوامل ایجاد کننده آلایندگی هستند، گفت: در همین رابطه دادستانی به این شرکت ها تذکرات قانونی را داده است.

محمد گراوند احیای حقوق عامه را از جمله مسئولیت های دادستانی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مسائلی که در حقوق عامه می گنجد وضعیت محیط زیست مردم استان است که به نوعی معاونت دادستان مرکز استان خوزستان وظیفه رسیدگی به آن را بر عهده دارد. 

*مشکلات عدیده زیست محیطی خوزستان 

وی ادامه داد: در بحث محیط زیست خوزستان مشکلات عدیده ای وجود دارد و در همین رابطه مقام معظم رهبری نیز نظر داده و بر لزوم رفع مشکلات محیط زیست استان تاکید کرده اند . 

معاون دادستانی مرکز استان تصریح کرد: به همین دلیل جا دارد مسئولان مربوطه فعالیت های مناسبی در خصوص رفع این مشکلات زیست محیطی داشته باشند. 

گراوند با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از موضوعات مهم زیست محیطی در سطح استان است، بیان داشت:فعالیت فلرهای نفتی و ریزگردها از اولویت های این حوزه است که نیاز به رسیدگی دارند. 

این مقام مسئول در دادگستری استان تصریح کرد: همچنین باید در این زمینه به فعالیت شرکت های کربن و فولاد خوزستان نیز اشاره شود که به دلیل ایجاد آلایندگی در سطح استان از سوی دادستانی مرکز استان تذکرات قانونی دریافت کرده اند. 

وی یادآور شد: این شرکت ها باید برای رفع آلایندگی های خود ، برنامه هایشان را به دادستانی اعلام کنند. 

*شناسایی پنج کانون ورود فاضلاب به رودخانه کارون 

معاون دادستانی مرکز استان همچنین آب و کیفیت آن بخصوص در رودخانه کارون را یکی از چالش های موجود خوزستان دانست و گفت: ورود فاضلاب به رودخانه وضعیت اسفناکی را به وجود آورده است. 

گراوند با بیان اینکه دادستانی به این بحث نیز ورود کرده است، افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفته پنج کانون اصلی و عمده ورود فاضلاب به رودخانه شناسایی شده است. 

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم که تا پایان سال ورود فاضلاب ها به رودخانه کارون به طور کامل کنترل و جمع آوری شود. 

*آمادگی دادستانی مرکز استان برای همکاری با فعالان حوزه محیط زیست 

معاون دادستان اهواز در بخش دیگری از این گفت و گو با تاکید بر اینکه برای ورود به دیگر مسائل زیست محیطی استان این آمادگی وجود دارد تا با اصحاب رسانه و سازمان های مردم نهاد فعال همکاری کنیم، بیان داشت: برای رفع آلایندگی ها باید اقدامات اساسی صورت بگیرد. 

گراوند در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه دلیل احضار مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز به دادستان چه بوده است، گفت: در خصوص ناوگان تاکسیرانی اهواز مسائلی وجود دارد که در آینده درباره آن صحبت خواهم کرد. 
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
ولک ای شرکتا اگه نبودن که خیلیا تون توی ای شهر از گشنگی مرده بودین

اگه آلوده اند بهشون سختگیری کنین که فیلتر و غبارگیر و این چیزاشون

رو درست کار کنن
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
باید برای خودشون و مردم ارزش قائل بشن و بدون آلودگی کار کنن

یا تمام تلاش خودشون رو بکنند و دانش و علم شون و بکار ببندند و

از آلودگی هاشون کم کنند

به نظرم جریمه و تشویق در کنار همدیگه مفیده
:
:
:
آخرین اخبار