تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۷۲۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدعی العموم به موضوع آلودگی نفتی در بحرکان هندیجان ورود کرد
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هندیجان از تشکیل پرونده قضایی در خصوص فیلم منتشر شده از آلودگی نفتی در منطقه دریایی بحرکان خبر داد.

ارسلان کریمی شنبه اظهار داشت: به عنوان مدعی العموم و در راستای احقاق حقوق عامه به موضوع فیلم انتشار یافته در فضای مجازی ورود کرده و با متخلفانی که اقدام به رهاسازی نفت در دریا نموده اند برخورد قاطع قضایی و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: منطقه بحرکان یکی از صیدگاه های مهم دریایی در استان و کشور است و پرونده آلودگی و تشکیل لکه نفتی در این منطقه تا شناسایی عامل یا عاملان این حادثه با جدیت پیگیری خواهد شد.

** با قاچاقچیان ماهی برخورد می شود

دادستان هندیجان ادامه داد: با افرادی که انواع ماهی و میگو را از صیادان خریداری و به جای توزیع در بازار داخلیبه قاچاق و فروش آن به کشورهای عربی اقدام کنند، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

کریمی افزود: قاچاق ماهی به خارج کشور موجب کم شدن و افزایش قیمت در بازار و نارضایتی شهروندان می شود و محموله های قاچاقی که با هماهنگی دریابانی کشف شوند بین مردم نیازمند توزیع خواهند شد.

وی تاکید کرد: از شهروندان هندیجان درخواست داریم همکاری لازم را در شناسایی این افراد با دادستانی بعمل آورند.

** نحوه ی اعطای تسهیلات به برخی لنج داران هندیجان بررسی می شود

دادستان هندیجان گفت: نحوه ی اعطای تسهیلات به برخی لنج داران این شهرستان موجب گله مندی و نارضایتی دیگر لنج داران که نتوانسته اند این تسهیلات را دریافت کنند شده است.

کریمی تاکید کرد:بررسی نحوه ی انجام این فرایند در دستور کار دادستانی قرار گرفته و لنج دارانی که این تسهیلات را دریافت نکرده اند مطمئن باشند که این موضوع پیگیری خواهد شد.

روز شنبه هفته گذشته فیلمی که گفته شده بود توسط برخی صیادان گرفته شده در فضای مجازی منتشر، و در آن ادعا شده بود که رها سازی نفت خام از سکوهای نفتی در منطقه بحرکان منجر به آلودگی دریا و ایجاد لکه نفتی شده است.

در این فیلم هیچ اشاره ای به مختصات و نقطه دقیق محل آلودگی نشده و محیط زیست هندیجان برای بررسی موضوع اقدام به انجام عملیات پایش دریایی کرد.

محیط زیست هندیجان در بررسی میدانی اعلام کرد این لکه نفتی در منطقه مشاهده نشده و اثراتی که یک لکه نفتی بر روی پرندگان و آبزیان خواهد داشت نیز مشاهده نشده است؛ همچنین علاوه بر دریا، سکوهای نفتی بهرگانسر(در حوزه بحرکان) نیز مورد بررسی قرار گرفت که اثری از نشت نفت نیز در سکوها دیده نشد.

کورش مودت فرماندار هندیجان منشا ایجاد این لکه را نامشخص اعلام کرد و گفت :در صورت شناسایی موقعیت دقیق آن اقدامات لازم با هماهنگی محیط زیست برای جمع آوری آن انجام خواهد شد.

فلامرز مزارعی رئیس اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان نیز با تایید مشاهده این لکه نفتی، شعاع انتشار آن را حدود 5 تا 6 مایل دریایی در منطقه بحرکان اعلام کرد.

شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار