تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۷۲۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
75هزارخانوار مناطق مرزی خوزستان از سهمیه سوخت بهره مند شدند
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت:75هزار خانوارساکن در مناطق مرزی خوزستان از سهمیه ویژه سوخت(گازوییل) برای صادرات بهره مند شدند.

نعمت اله نجفی افزود: در این طرح که با ابلاغ وزارتخانه های نفت و کشور، و هماهنگی استانداری خوزستان به تازگی اجرایی شده خانوارهای روستایی و شهری عضو تعاونی های مرزنشین که در فاصله 20کیلومتری مرزهای آبی و زمینی خوزستان ساکن هستند زیرپوشش طرح تخصیص سهمیه سوخت یارانه ای قرار گرفتند.

وی گفت: سهمیه سوخت یارانه ای برای ساکنان مناطق مرزی خوزستان به صورت متمرکز تحویل تعاونی های مرزنشین می شود تا این شرکت ها برای بازاریابی سوخت اقدام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) با بیان اینکه پس انجام صادرات سوخت به قیمت جهانی ، عایدات آن به حساب سرپرستان خانوارهای ساکن در مناطق مرزی واریز می شود افزود:طرح توزیع سوخت برای مناطق مرزی خوزستان ، می تواند از قاچاق سوخت و خروج غیرقانونی این سرمایه ملی تا حدود زیادی جلوگیری کند.

نجفی، بهای هر لیتر سوخت (گازوییل) برای تحویل به تعاونی های مرزنشین خوزستان را 6 هزار ریال بیان کرد و گفت: توانمندسازی ساکنان مناطق مرزی استان ، ماندگاری جمعیت و ارتقای ضریب امنیتی مناطق مرزی از اهداف اجرای این طرح است.

** عرضه سوخت در مرز چذابه با نرخ شناور

مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) ادامه داد: طرح عرضه سوخت (گازوییل) به نرخ شناور در مرز چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز اجرا شد.

نجفی، نرخ هر لیتر گازوییل در چذابه را 24هزار ریال بیان کرد و افزود: روزانه 40هزار لیتر گازوییل در پایانه مرزی چذابه برای مصرف کامیون ها و خودروهای سنگین عراقی عرضه می شود.

وی با اشاره به استقبال خوب کامیون داران عراقی از عرضه سوخت به نرخ شناور در مرز چذابه گفت:نرخ سوخت در چذابه از بهای آن در کشور عراقی اندکی کمتر است به همین دلیل خرید سوخت برای آنان به صرفه است.

در هفته های اخیر که صادرات کالا به عراق از مرز چذابه افزایش چشمگیری داشته است ، خرید سوخت به نرخ شناور در این مرز ، روندی رو به رشد داشته است.

گفته می شود در ماه های اخیر که نرخ ارز دچار نوسان شده و ارزش پول ملی کاهش یافته روزانه حدود 20میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق و به همین مقدار نیز گازوییل به صورت غیرقانونی خارج می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار