تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۷۲۰۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:
10 نقطه جمعیتی خوزستان نیاز به مداخله فوری دارد
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه رویکرد وزارت کشور ساماندهی مناطق اجتماع محور و تعیین متولی محل در مناطق جمعیتی بد مسکن است، گفت: 100 منطقه در کل کشور برای مداخله فوری تعیین شده که از این تعداد 10 مورد مربوط به خوزستان است.

علی حسین حسین زاده بیان داشت: هم اکنون در این 10 منطقه جمعیتی در خوزستان، 6 دفتر تسهیل گری راه اندازی شده ولی بر اساس نیازسنجی نیاز به دفاتر جدید دیگری نیز دارد.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر تسهیل گری در این مناطق باید به 12 عدد برسد، افزود: بیش از نیمی از جمعیت حاشیه نشینی خوزستان در مرکز استان ساکن هستند. 

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی سه نوع محل را به عنوان بدمسکنی تعریف کرده که محلات حاشیه نشین، بافت فرسوده و بافت تاریخی را شامل می شود.

** وضعیت اورژانسی مناطق حاشیه نشین خوزستان

حسین زاده بیان کرد: با توجه به وضعیت اورژانسی مناطق حاشیه نشین خوزستان و حجم بسیار زیاد جمعیت آن،مسئولان باید از طریق دفاتر توسعه اجتماعی و تسهیل گری به مردم نزدیک، و با آنها ارتباط برقرار کنند تا مشکلات به صورت میدانی و کارشناسی شده شناسایی شوند.

وی گفت: کارشناسانی در زمینه های روانشناسی، معماری، عمران و ... در اینگونه دفاتر حضور دارند و مشکلات مردم را در این مناطق رصد می کنند.

وی با اشاره به اینکه راهنمایی برای مراجعه و پیگیری مطالبات شهروندان از دیگر وظایف این تیم های کارشناسی است، ادامه داد: بررسی مشکلات زنان سرپرست خانوار، تعداد افراد معتاد و نیز جذب کودکان بازنده از تحصیل را از دیگر وظایف این دفاتر است.

حسین زاده افزود: دفاتر تسهیل گری به عنوان حلقه اتصال میان مردم و مراکز دولتی با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان راه اندازی شده و در این راستا حمایت و همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی ضروری است.

گفتنی است، خوزستان با حدود 700 هزار نفر جمعیت حاشیه نشین هم اکنون رده دوم کشور در بخش حاشیه نشینی را به خود اختصاص داده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار