تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۷۲۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶ استان در معرض سوءتغذیه شدید
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی موظف شده شش استان در معرض سوءتغذیه را از طریق روستا مهدها و حاشیه مهدها تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار دهد.

به گزارش روزنامه خراسان، محمد نفریه با اشاره به توزیع ۱۰۰ درصدی یک وعده غذای گرم در همه مهدهای کودک‌ مناطق روستایی تصریح کرد: امسال ۲۲۷ هزار کودک روستایی از یک وعده غذای گرم در مهدکودک بهره‌مند می‌شوند .

وی افزود: حدود 200 هزار کودک در هشت هزار روستا مهد و حاشیه مهد با سرانه روزانه دو هزار تومان برای 130 روز در سال، مشمول طرح یک وعده غذای گرم بهزیستی شده اند. همچنین بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از مهدهای مناطق حاشیه شهر نیز با اولویت شهرهای دارای سوء تغذیه، یک وعده غذای گرم دریافت می‌کنند.

به گفته وی شش استان شامل سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، کرمان و ایلام در معرض سوء تغذیه قرار دارند که مشمول طرح یک وعده غذای گرم می شوند.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز درباره این موضوع با تاکید بر این که یکی از اهداف مصوبه دولت مبنی بر ارائه بسته های غذایی ، رفع سوء تغذیه در برخی مناطق کشور است گفت: البته می توان برای رفع مشکلات تغذیه ای دانش آموزان و کودکان مجدد برنامه ریزی کرد.

سهیلا جلودارزاده در گفت و گو با خراسان تصریح کرد: ما در کشور برای کاهش فاصله طبقاتی و حتی رفع مشکلات تغذیه ای کودکان به قانون جدید نیاز نداریم بلکه باید قوانینی که موجود است اجرا شود. وی گفت: سازمان بهزیستی تا کنون گزارشی از سوء تغذیه در برخی استان های کشور به مجلس ارائه نداده است.
:
:
:
آخرین اخبار