تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۷۲۱۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان خبر داد:
ازدواج دو دختر زیر 10 سال در خوزستان در سال گذشته
سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه سال گذشته دو مورد ازدواج دختران زیر ۱۰ سال در خوزستان رخ داده است، گفت: در تلاش هستیم با رفع موانع فرهنگی و مالی از ازدواج‌های زودهنگام جلوگیری کنیم. 

سیده‌فرانک موسوی با اشاره به آمار ازدواج کودکان در خوزستان، اظهار کرد: تعداد ازدواج کودکان در سال گذشته، نسبت به بیش از ۴۳ هزار ازدواج ثبت‌شده در خوزستان تعداد قابل توجهی نبوده است البته این موضوع به معنای این نیست که نباید به این موضوع توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ازدواج باید در سن قانونی انجام شود، افزود: بعضا با حکم دادگاه به دختر ۱۰ ساله‌ای حکم رشد داده می‌شود و دادگاه تشخیص می‌دهد که یک کودک به سن ازدواج رسیده است اما آنچه مهم است این است که ازدواج کودکان به دلیل فقر فرهنگی یا فقر مالی رخ نداده باشد.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: آنچه در خوزستان دنبال می‌کنیم جلوگیری از بازماندن از تحصیل است و تلاش می‌کنیم تا فرصت برای تحصیل دختران مهیا شود و از بخشی از ازدواج‌های زودرس جلوگیری شود.

موسوی با تاکید بر لزوم بررسی علت ازدواج های کودکان، بیان کرد: در حال تلاش هستیم با انجام کار فرهنگی ازدواج‌های زودهنگام رخ ندهد که برخی از این اقدامات دادن بورس تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و دانش‌آموزان بی‌بضاعت به ویژه دختران و ایجاد مدرسه مجازی برای دختران مقطع دوم متوسطه برای جلوگیری از ترک تحصیل است. 

وی با اشاره به عوامل موثر بر ازدواج‌های زود هنگام، تصریح کرد: عوامل فرهنگی، فقر مالی و موضوعات قومیتی می‌توانند در ازدواج‌های زودهنگام تاثیرگذار باشند. 

وی با اشاره به تعداد ازدواج‌های کودکان در خوزستان در سال گذشته، تصریح کرد: در سال گذشته دو مورد ازدواج  دختر زیر ۱۰ سال در خوزستان ثبت شده است اما این دو مورد نیز برای خوزستان زیاد است که در حال تلاش هستیم تا این موارد دیگر در خوزستان رخ ندهد. 

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در خصوص سن ازدواج، گفت: با حکم رشد دادگاه،  دختران می‌توانند بین سن ۱۳ تا ۱۵ سالگی عقد کنند و اگر ازدواج زیر ۱۳ سال رخ دهد جرم محسوب می‌شود. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار