تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۷۲۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان:
بیش از 70 درصد از تالاب بین‌المللی شادگان خشک شده است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان با بیان اینکه در حال حاضر از هیچ رودخانه‌ای آبی وارد تالاب شادگان نمی‌شود، گفت: حدود 70 تا 80 درصد از تالاب بین‌المللی شادگان خشک شده است. 

رحیم مجدمی با اشاره به رهاسازی محدود حق‌آبه تالاب شادگان از سد رامشیر در ماه‌های گذشته اظهار کرد: رهاسازی حق‌آبه تالاب شادگان از سد رامشیر با دبی 70 مترمکعب بر ثانیه حدود سه ماه پیش و برای مدت کوتاهی انجام شد که در آن زمان با آن وضعیت دبی، آب به تالاب شادگان نرسید. حتی آب به صورت کامل به نخیلات شادگان هم نرسید. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان افزود: در حال حاضر از هیچ رودخانه‌ای آبی وارد تالاب شادگان نمی‌شود. 

وی با اشاره به ورود فاضلاب به تالاب شادگان تصریح کرد: همچنان فاضلاب وارد تالاب بین‌المللی شادگان می‌شود اما تصفیه‌خانه‌ای جهت تصفیه فاضلاب در شادگان در حال احداث است که احتمالا تا آخر سال تکمیل می‌شود. البته با احداث تصفیه‌خانه نیز تصفیه فاضلاب از نظر شیمیایی امکان‌پذیر نیست و همچنان مواد شیمیایی به تالاب خواهد ریخت. با تصفیه فاضلاب‌ها تنها آلودگی برطرف می‌شود و می‌توانیم از این آب برای آبیاری فضای سبز یا نخیلات خارج از شهر استفاده کنیم.

مجدمی با اشاره به ورود پساب‌های مزارع نیشکر به تالاب شادگان جهت آبیاری این تالاب عنوان کرد: امسال به دلیل کم بودن آب رودخانه کارون، سهمیه آب شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر حدود 40 درصد کم شد که در پی آن، پساب‌های نیشکر کمتری وارد تالاب شد و تقریبا بیشتر نقاط تالاب خشک شد و شاهد آتش‌سوزی در تالاب نیز بودیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان بیان کرد: در حال حاضر وضعیت تالاب شادگان رضایت‌بخش نیست و حدود 70 تا 80 درصد این تالاب خشک شده است.

وی گفت: اخیرا آبیاری در مزارع نیشکر بیشتر شده است و با پایان تابستان تبخیر آب نیز کمتر می‌شود و وضعیت تالاب نیز کم‌کم بهتر خواهد شد. 
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
اینم از اضافه کنین به دریاچه ارومیه که خشکید

بحران های زیست محیطی فقط باعث مهاجرت به دیگر شهرها میشه
:
:
:
آخرین اخبار