تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۷۲۱۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی خرمشهر مطرح کرد:
ضرورت افزایش سهم روستاهای خرمشهر از طرح آب‌رسانی غدیر بر اساس جمعیت شناور
مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی خرمشهر گفت: بر اساس آمارهای رسمی ورود 5 هزار تا 15 هزار گردشگر وارد خرمشهر می‌شود، اکنون نیز در آستانه پیاده‌روی اربعین حسینی آب موکب‌های خدمت رسان به زائران از محل آب روستایی تأمین می‌شود که لازم است سهمیه‌ای مستقل برای جمعیت شناور از طرح غدیر به خرمشهر به تعلق بگیرد.

علی حزباوی صبح امروز اظهار کرد: اجرای طرح انتقال به طول 2 و نیم کیلومتر از جنب شهرک صنعتی خرمشهر به سمت تأسیسات آب روستای حفار شرقی خرمشهر در قالب طرح آب‌رسانی غدیر روستایی اجرا و به بهره‌برداری رسیده که در شبانه‌روز بیش از 5 هزار مترمکعب آب‌رسانی در آن انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به قطعی آب در روستای مقامسیه واقع در دهستان حومه شرقی خرمشهر، افزود: با توجه به اینکه منبع تأمین آب این روستا آب شهری بوده و دچار افت فشار و قطعی آب‌شده بودند که با یک اقدام فنی مشکل آب‌رسانی به این روستا مرتفع شده است.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی خرمشهر عنوان کرد: فاز یک طرح آب‌رسانی غدیر به روستاهای غرب کارون اجراشده که در آن 8 روستای این منطقه از نعمت آب با EC پایین برخوردار شدند، دیگر روستاهای این منطقه نیز در فاز دوم طرح آب‌رسانی قرار دارند که مطالعات این طرح انجام‌شده که باید خط انتقالی به طول 27 کیلومتر احداث شود تا این روستاها نیز از نعمت آب شرب طرح غدیر برخوردار شوند.

وی همچنین بابیان اینکه میزان EC آب طرح غدیر روستایی 1500 میکرو موس است، گفت: انتظار داریم در خصوص نگهداری بهتر از خط آب‌رسانی غدیر اقداماتی انجام شود، متأسفانه هرچند مدت شاهد شکسته شدن این خط لوله در بالادست هستیم که عمدتاً از سوی کشاورزان و دامداران مناطق هم‌جوار خط انتقال آب و باهدف تأمین آب احشام و زراعت آن‌ها صورت می‌گیرد.

حزباوی اظهار کرد: به‌طور مشخص باید شرایطی برای تأمین آب روستاهای در مسیر این خط انتقال آب فراهم شود تا مجدداً شاهد تکرار شکستگی این خط آب‌رسانی و گلایه‌مندی مردم خرمشهر نباشیم.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی خرمشهر با اشاره به اینکه میزان آب تخصیصی به بخش روستایی خرمشهر از طرح آب‌رسانی غدیر نسبت به شاخص‌های استاندارد جمعیتی پایین است، افزود: عمده معیشت مردم روستایی به دامداری سنتی و کشاورزی وابسته است و قطعاً علاوه بر مصارف شرب خود انتظار تأمین آب مصارف کشاورزی و دامداری که معیشت آن‌ها است را از طرح آب‌رسانی غدیر دارند.

وی گفت: متأسفانه در روستاهای مسیر شلمچه نیز مشکل افت فشار آب وجود دارد، آب این مناطق از طریق آب‌رسانی شهری و آب موجود در کانال مارد تأمین می‌شد اما امروز آبی در این کانال برای برداشت وجود ندارد به همین دلیل روستاهای این مسیر با مشکل افت فشار آب مواجه هستند.

حزباوی همچنین به موج حضور گردشگران و زائران اربعین حسینی در خرمشهر اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای رسمی ورود 5 هزار تا 15 هزار گردشگر وارد خرمشهر می‌شود که برخی در این شهر اسکان پیدا می‌کنند همچنین در آستانه پیاده‌روی اربعین حسینی آب موکب‌های خدمت رسان به زائران از محل آب روستایی تأمین می‌شود که لازم است سهمیه‌ای مستقل برای جمعیت شناور از طرح غدیر به شهرستان خرمشهر به‌ویژه بخش روستایی تعلق بگیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار