تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۷۲۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۸ سال چشم انتظاری برای آب شرب/ساکنان ۱۲ روستای سادات جعاوله خوزستان آب شرب ندارند / تصاویر
ساکنان ۱۲ روستای سادات جعاوله خوزستان ۳۸ سال است که از نعمت آب آشامیدنی محروم هستند.

در 35 کیلومتری جاده اهواز و حد فاصل راه آهن اهواز تهران و رودخانه دز مجموعه روستایی به نام سادات جعاوله قرار دارد که از ابتدای انقلاب تاکنون در کنار مشکلات و محرومیت‌های آموزشی و بهداشتی از داشتن آب آشامیدنی نیز محروم هستند.

اهالی این روستا برای شستشو ظروف ، لباس و حتی استحمام مجبورند که  آب را از طریق تانکر خریداری کرده و یا اینکه از آب آلوده رودخانه دز و یا آب چاه استفاده کنند که این امر موجب بروز انواع بیماری‌های پوستی و داخلی برای آنان شده است.

سید راهی جعاوله رئیس شورای روستا با اشاره به آلوده و شور بودن آب رودخانه و چاه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: فاصله این روستا تا نزدیک ترین محل لوله کشی آب تنها 200 متر است که مراجعات زیادی برای حل این مشکل به مسئولان داشتیم اما تاکنون جز وعده و وعید چیز دیگری حاصل نشد.

وی ادامه می‌دهد: چندین پروژه آب رسانی به این منطقه تامین اعتبار و اجرا شده  است حتی سال گذشته طرح پروژه آب رسانی در کنار بخش اداری آن توسط استاندار خوزستان دکتر شریعتی و جمع زیادی از مسئولان افتتاح شد که به جز چند دقیقه زمان افتتاح این طرح، آبی از این پروژه آبرسانی نصیب اهالی روستا نشد.

رئیس شورای روستا اظهار می‌کند: در طول این 20 سالها بارها پروژه آب رسانی آغاز و متوقف شده  و این طرح چندین مدیر و مسئول شهری و استانی را به خود دیده که هر کدام به اهالی قول چند ماهه‌ای می‌دادند و می‌رفتند و در طول دو دهه این قول دادن‌ها ادامه یافته ، اما خبری از آب شرب‌  نیست.

نکته حائز اهمیت این است که مجموعه این روستاها جزو بخش شهرستان اهواز هستند و مدیریت طرح انتقال آب با مسئولان این شهر هست که تا کنون در آب رسانی به آن ناتوان بوده‌اند. در حالی که روستاهای همسایه این منطقه جزو شهرستان شوش محسوب می‌شوند و همگی چه در زمینه آب شرب و چه مسائل بهداشتی و آموزشی بدون مشکل خاصی هستند.

اما عملیاتی شدن این طرح به قدری طولانی شده است که مسئولین مربوطه آب پاکی‌ را روی دست اهالی روستا ریخته و فرسودگی خطوط انتقال آب را علت عدم امکان آبرسانی اعلام کرده‌اند یعنی اینکه لوله‌هایی که اصلا آبی به خود ندیده‌اند در پی کوتاهی مجریان و طولانی شدن طرح آب رسانی دچار آسیب جدی و فرسودگی شدند که عملا تمام تلاش‌های این سالها را بی نتیجه کرده است.

اهالی این روستا در این سال‌های برای دست یافتن به آب پاکیزه انواع بهانه‌هایی از جمله کمبود ابزار ، ماشین آلات و حتی لوله کشی داخل روستا را پیگیری و شخصا حل کرده‌اند و اکنون با این پاسخ روبرو می شوند که این پروژه باید از ابتدا آغاز شود که این خبر باعث یاس و ناامیدی عمیق اهالی از مسئولین مربوطه و مدیران انقلاب اسلامی شده است.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار