تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۷۲۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رتبه کشوری تکرار پایه ابتدایی درخوزستان به 15ارتقاء یافت
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: رتبه استان ما در شاخص تکرار پایه در مقطع ابتدایی از 30 به 15 کشوری ارتقاء یافت.

اردشیر شجاعی دوشنبه بیان کرد: یکی از دلایل کاهش تکرار پایه در دوره ابتدایی اجباری شدن حضور نو آموزان در دوره پیش دبستانی است، در حال حاضر درصد قبولی در دوره ابتدایی در استان 98.41 است. 

وی با اشاره به آمار پیش بینی شده دانش آموزان دوره ابتدایی برای سال تحصیلی جدید در استان بیان کرد : امسال 105 هزار دانش آموز در استان در مقطع اول ابتدایی ثبت نام کرده اند، هر سال به طور میانگین 2 هزار و 500 نفر در پایه اول برای ثبت نام در این دوره در استان افزوده می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: توسعه کمی و کیفی کلاس های 2 زبانه در استان ، انسداد مبادی بی سوادی و توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی از اولویت های آموزش ابتدایی استان است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی بیان کرد: توجه جدی به دوره پیش دبستانی به نرخ ارتقاء دانش آموزان به پایه های بالاتر در دوره ابتدایی کمک می کند و با توجه به آمار بالای مناطق محروم و 2 زبانه در استان آموزش دوره پیش دبستانی اهمیت زیادی دارد.

** توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی اولویت سال تحصیلی جدید 

شجاعی با اشاره به اولویت آموزش و پرورش استان در توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی در سال تحصیلی جدید بیان کرد: در ابتدای اجباری کردن دوره پیش دبستانی در سه سال گذشته 32 هزار نوآموز در استان زیر پوشش این دوره قرار گرفتند و خوزستان رتبه 18 کشور را در خصوص تحت پوشش داشتن نوآموزان پیش دبستانی داشت که بعد از اجباری شدن پیش دبستانی رتبه استان به یک ارتقاء یافته است.

وی گفت: پارسال بیش از 105 هزار و 792 نوآموز زیر پوشش این دوره قرار گرفتند.

شجاعی با اشاره به برنامه توسعه کیفی پیش دبستانی در استان افزود: به منظور توسعه کیفی این دوره کارگروه دوره پیش دبستانی در استان تشکیل دادیم و کتاب هایی را برای این دوره در درون استان تالیف کردیم که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار گرفتند.

وی گفت: همچنین در این راستا برای ارتقاء سطح مهارت های حرفه ای و کاری مربیان پیش دبستانی پارسال 120 هزار نفر ساعت به منظور آشنایی با محتوای دوره پیش دبستانی آموزش دیدند.

** کمک به بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل 

شجاعی بیان کرد: در پروژه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل شرکایی برای آموزش و پرورش تعریف شده که از شامل دستگاههایی مثل صداو سیما، فرمانداری ها، شوراها، بسیج مستضعفان، بهزیستی است که به همکاری بیشتر آن ها نیاز است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: بسیاری از کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل مشکلات فرهنگی و اقتصادی امکان ادامه تحصیل ندارند و مهم ترین و سخت ترین قدم در این پروژه شناسایی این کودکان است چرا که آدرس اغلب این کودکان مشخص نیست.

شجاعی بیان کرد: تا زمانی که بحث بیسوادی به عنوان ناهنجاری معرفی نشود امکان رفع صددرصدی بیسوادی در استان وجود ندارد.

وی گفت : از پارسال با کمک استانداری طرحی برای جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش اموزان در استان کلید خورد که هیچ فرزند خوزستانی به دلیل مشکلات مالی از مدرسه دور نماند و از خرداد 96 تا اسفند 96 موفق شدیم 2 هزار و 136 نفراز این دانش آموزان را در استان شناسایی و به چرخه آموزش بازگردانیم.

بالغ بر یک میلیون و 50 هزار دانش آموز در خوزستان در بیش از هشت هزار مدرسه در استان مشغول به تحصیل هستند.

برای سال تحصیلی جدید شناسایی سه هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان مشخص شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار