تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۷۲۱۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
133میلیارد ریال قطعات خودرو قاچاق در شمال خلیج فارس کشف شد
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی روز یکشنبه با توقیف یک فروند شناور تجاری در آبهای شمال غرب خلیج فارس ، لوازم یدکی خودرو قاچاق به ارزش 133میلیارد ریال را کشف و ضبط کردند.

سردار عبدالله نظرپور دوشنبه افزود:در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی ، ماموران دریابانی حین کنترل شناور های عبوری در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران یک فروند شناور تجاری مظنون به حمل کالای قاچاق را متوقف و آن را مورد بازرسی قرار دادند.

وی گفت: در جریان بازرسی از این شناور که در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری و به مقصد بندر آبادان در حرکت بود ، 6میلیون و 672 هزار عدد چراغ سکند خودرو که بدون مدارک گمرکی بود کشف کردند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: در این ارتباط 6متهم به قاچاق کالا بازداشت شدند که پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

سردار نظرپور افزود: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مبارزه قاطعانه با مخلان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی در سال جدید، مجموعه مرزبانی خوزستان با ایجاد تعامل سازنده با نهادهای امنیتی و انتظامی ، سایر اداره ها و نهادهای دولتی و مرزنشینان همه تلاش و توان خود را در مبازره با پدیده شوم قاچاق، ایجاد و استمرار امنیت پایدار و پاسداری از قلمرو سرزمینی ایران اسلامی در آبهای شمال غرب خلیج فارس به کار گرفته است.

در سال جاری بیش از یک هزار میلیارد ریال انواع کالای خانگی ، غذایی ، لوازم خودرو ، لاستیک ، مواد آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق حین ورود به کشور در آبهای ساحلی ، شمال غرب خلیج فارس و آبراه های استان توسط ماموران دریابانی خوزستان کشف و ضبط شده است.

استان خوزستان با 500کیلومتر مرز زمینی و دریایی همواره در معرض پدیده مهلک قاچاق بوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار