تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۷۲۲۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با ایام ماه محرم؛
پویش «محرم، شهر پاک» در خوزستان به راه افتاد
یک فعال محیط زیست با اشاره به تشکیل پویش مردمی «محرم، شهر پاک» در خوزستان گفت: مهمترین هدف این پویش کاهش ظروف پلاستیکی یک بار مصرف و زباله های پلاستیکی است.

شهرام دهکردی دوشنبه اظهار داشت: پویش مردمی دوستداران محیط زیست امسال برای سومین سال متوالی است که در استان تشکیل می شود و اغلب شهرها و فعالان محیط زیست از همه قومیت ها در آن مشارکت دارند.

به گفته وی، این پویش از اول محرم آغاز شده و تا شام غریبان ادامه می یابد.

وی هدف از این پویش که در محلات در حال برپایی است را کاهش استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی دانست و افزود: در ایام ماه محرم به ویژه در دهه اول مصرف ظروف پلاستیکی هفت تا هشت برابر می شود که این مساله تبعات زیست محیطی و بهداشتی به همراه دارد.

دهکردی اضافه کرد: هدف دیگر این است که به شهرواندان یادآوری کنیم در صورتی که از ظروف یکبار مصرف استفاده می کنند، آن را در خیابان و یا در طبیعت رها نکنند و در سطل ها و کیسه های زباله بریزند تا چهره شهر و طبیعت مخدوش و نازیبا نشود.

وی گفت: اعضای این پویش برای جلب توجه شهروندان به مسائل زیست محیطی به ویژه خطرات زباله و ظروف پلاستیکی، در شب های محرم، به صورت گروهی و با شعارهای زیست محیطی در خیابان، مساجد، تکایا و هیات ها ظاهر می شوند و آموزش های لازم را ارائه می دهند.

عضو شورای هماهنگی تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان، با تاکید بر گسترش آموزش های زیست محیطی به شهروندان اظهار داشت: نیاز به فرهنگسازی بیشتر در جامعه برای کاهش مصرف ظروف پلاستیکی احساس می شود و به ویژه اگر به زنان خانه دار و کودکان این آموزش ها ارائه شود تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: داشتن «لیوان همراه» کلیدواژه آموزش های کاهش ظروف پلاستیکی است زیرا در صورتی که فرهنگ داشتن لیوان همراه در خانواده ها احیا شود از ریختن بسیاری از این زباله ها در طبیعت و در شهر جلوگیری می شود.

دهکردی همچنین گفت: باید به این نکته اشاره کرد که در محرم امسال به دلیل افزایش قیمت این ظروف مصرف آنها نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار