تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۷۲۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
دشمن به دنبال کمرنگ کردن محرم است
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در سوگواری های ایام محرم است.

فریدون حسنوند دوشنبه شب در نشست هماهنگی و برنامه ریزی آئین های سوگواری تاسوعا و عاشورا در سالن جلسات فرمانداری افزود: هیچ قدرتی نتوانسته اعتقاد مسلمانان را به ارزش های اسلامی، ائمه اطهار (ع) و سوگواری های ایام محرم کمرنگ کند.

وی اظهار داشت: گروه های تکفیری در سال های اخیر با ایجاد رعب و وحشت و معرفی اسلام دروغین برای تضعیف جایگاه اسلام ناب محمدی و مسلمانان تلاش وسیعی داشته اند.

نماینده اندیمشک در مجلس افزود: حمایت استکبار از این گروه ها روشن بود اما با مدد الهی و قدرت مسلمانان شکست سختی خوردند.

وی گفت: در شرایط کنونی عربستان و امارات با حمایت امریکا و اسرائیل و با پادویی منافقین برای رسیدن به اهداف شوم خود برنامه های مختلفی را طراحی کرده اند.

وی افزود: آنها با بهانه مسائل اقتصادی سعی کردند مردم را از حضور در ایام محرم و سوگواری ها دور سازند و حتی از مردم می خواستند با لباس رنگی به نشانه اعتراض در این مراسم شرکت کنند.

حسنوند تصریح کرد: مردم ایران به رغم این توطئه ها در ایام محرم حضوری ستودنی داشته اند.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها برای ایام محرم در اندیمشک گفت: امسال همانند پارسال 10 هزار پرس غذای نذری در روز تاسوعا در شهرستان اندیمشک پخت و توزیع می شود.

فرماندار شهرستان اندیمشک نیز با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای برگزاری آئین های ویژه تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم برای رفاه حال مردم و هیات های عزادار در این روز اندیشیده شده است.

پیمان جهانگیری افزود: تجمع بزرگ یوم العباس در روز تاسوعای حسینی در میدان مرکزی با حضور مردم خداجوی شهرستان برگزار می شود.

وی بیان کرد: آئین های ویژه روز عاشورای حسینی در نقاط مختلف شهرستان برگزار و مسیرهای تردد هیات ها تعیین شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار