تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۷۲۲۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان با چهار نماینده در سوپرلیگ بسکتبال حاضر می‌شود
سوپر لیگ بسکتبال کشور از سوم آبان‌ماه آغاز می‌شود و چهار نماینده از خوزستان برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند
سوپرلیگ بسکتبال کشور از سوم آبان‌ماه آغاز می‌شود و چهار نماینده از خوزستان برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند.

پتروشیمی بندرامام، پالایش نفت آبادان، رعد پدافند خوزستان و نفت امیدیه چهار باشگاهی هستند که در جلسات هماهنگی فدراسیون بسکتبال برای آغاز فصل جدید لیگ برتر شرکت کردند.

در این میان تیم‌های پالایش نفت، پتروشیمی و رعد پدافند مجوزهای لازم را از نهادهای مرتبط دریافت کرده‌اند، اما نفت امیدیه مجوز لازم را برای حضور در این رقابت‌ها از وزارت نفت در اختیار ندارند.

این در حالی است که این باشگاه یک تیم دیگر را که متشکل از بازیکنان بومی و فرزندان کارکنان است، در لیگ دسته اول شرکت می‌دهد.

مسئولان این باشگاه عنوان کرده‌اند در صورتی که وزارت نفت مجوزی برای حضور این تیم در لیگ برتر بسکتبال صادر نکنند، نفت امیدیه با حمایت یک اسپانسر و البته تغییر نام در این آوردگاه شرکت می‌دهد.

تیم‌های پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت نیز که مجوز حضور در این رقابت‌ها را از وزارتخانه مطبوع خود دریافت کرده‌اند، در شرایط مالی مناسبی به سر نمی‌برند که در این میان، آبادانی‌ها با عدم تحقق 20 درصد افزایش بودجه و 60 درصد کاهش بودجه سال گذشته، از وخامت بیشتری در اوضاع مالی خود رنج می‌برند.

سقف خرید بازیکن برای پالایش نفت در لیگ برتر بسکتبال 200 میلیون تومان عنوان شده که باشگاه پالایش نفت با این مبلغ، توان جذب بازیکن ملی‌پوش را ندارد و بدین ترتیب جذب بازیکن خارجی نیز برای این تیم، امری نزدیک به محال است.

باشگاه رعد پدافند دزفول نیز، قصد دارد تا با بسکتبالیست‌های تحت پرچم خود پای به این عرصه بگذارد و از حداقل بودجه لازم برخوردار است.

همچنین باشگاه پتروشیمی بندرامام که از وضعیت مالی بهتری نسبت به سایر تیم‌های استان برخوردار است تا کنون اقدامات لازم را برای جذب چند ملی‌پوش آغاز کرده اما شورای عالی ورزش وزارت نفت، مجوزی برای جذب بازیکن خارجی به این باشگاه ارائه نکرده است.

باید منتظر ماند و دید که در نهایت بسکتبال خوزستان با چند نماینده و به چه ترتیب در لیگ برتر بسکتبال ایران شرکت خواهد کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار