تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۷۲۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سونامی کمبود معلم با عبور جمعیت دانش‌آموزی از مرز۱۶میلیون نفر و بازنشستگی ۸۵هزار فرهنگی
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه رفع مشکل کمبود نیرو به طور مقطعی مسکنی است که درمان کامل را به دنبال ندارد، گفت: نباید آموزش و پرورش کشور را با تصمیمات مقطعی دچار بحران کرد.

مجید کیان‌پور با اشاره به اینکه در حالی تا 6 سال آینده جمعیت دانش‌آموزی به 16 میلیون نفر می‌رسد که تا دو سال دیگر 85هزار فرهنگی نیز بازنشسته خواهند شد، گفت: به‌یقین آموزش و پرورش اساس توسعه هر کشوری است و معلم رکن اصلی آن به شمار می‌آید به همین دلیل فرهنگیان باید برای جذب در آموزش و پرورش حتی به صورت مقطعی گزینش‌های لازم علمی و اخلاقی را پشت سر بگذارند اما با جذب نیروهای خرید خدماتی، حق‌التدریسی، آزاد و... نمی‌توان در راستای این مهم حرکت کرد.

رفع مشکل کمبود نیرو به طور مقطعی مسکنی است که درمان کامل را به دنبال ندارد

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رفع مشکل کمبود نیرو به طور مقطعی همچون مسکنی است که نمی‌تواند درمان کامل را به دنبال داشته باشد به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی باید برنامه‌های مدونی را با جدیت بسیار دنبال کنند البته برخی از این برنامه‎ها را تاکنون علنی و دنبال کرده‌اند.

نظام آموزش و پرورش با تربیت معلم صرفا از دانشگاه فرهنگیان اصلاح خواهد شد

وی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش با تربیت معلم صرفا از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به مرور اصلاح خواهد شد، افزود: دیگر نیروهایی که صرفا برای رفع نیاز مقطعی جذب می‌شوند نیز باید پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به سر کلاس‌ها فرستاده شوند تا شاهد بروز آسیب‌ها و مشکلاتی ازسوی برخی از آن‌ها در مدارس نباشیم.

نباید آموزش و پرورش کشور را با تصمیمات مقطعی دچار بحران کرد

کیان‌پور با تاکید بر اینکه نباید آموزش و پرورش کشور را با تصمیمات مقطعی دچار بحران کرد، اضافه کرد: افزودن یک پایه به هنرستان‌ها و فنی و حرفه‌ای‌ها، یک پایه به متوسطه دوم و 6 ساله کردن مقطع ابتدایی در یک برهه زمانی کوتاه تصمیماتی بود که بحرانی کمبود نیرو را افزایش داد، درواقع آموزش و پرورش ابتدا عمل می‌کند و سپس به عمل انجام داده فکر می‌کند!

آموزش و پرورش چنان با کمبود معلم رو به رو است که کادر اداری خود را نیز بر سر کلاس‌ها می‌فرستد

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی معتقد است آموزش و پرورش این روزها چنان با کمبود معلم رو به رو است که مجبور است مدیران، معاونان، مربیان پرورشی و حتی کادر اداری خود را نیز بر سر کلاس‌ها فرستاده تا کلاس‌ها هر طور که شده بدون معلم نمانند.

مجلس آمادگی دارد لایحه دولت درخصوص جذب معلم را با فوریت رسیدگی کند

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد لایحه دولت درخصوص جذب معلم را با فوریت رسیدگی و تعیین و تکلیف کند؛ چراکه طرح‌های مجلس به دلیل بارمالی و اخطار اصل 75 توسط شورای نگهبان رد می‌شود، اضافه کرد: دولت باید در زمینه لایحه تقدیم مجلس بکند تا بتوان سریعا مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش حل شود.
:
:
:
آخرین اخبار