تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۷۲۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه عنوان کرد:
افزایش50درصدی فضاهای آزمایشگاهی، آموزشی و کارگاهی دانشگاه شهدای هویزه
رییس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با اشاره به فعالیت‌های مهم انجام شده در این دانشگاه در چند ماه اخیر، گفت: در چهار پنج ماه اخیر فضاهای آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرده است. 

ابراهیم فرشیدی اظهار کرد: در دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در مجموع 600 دانشجو شامل 50 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 550 دانشجو در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در چند ماه اخیر تلاش کرده‌ایم فعالیت‌های مختلفی مانند توسعه فضاهای آموزشی را در دستور کار قرار دهیم؛ به گونه‌ای که در چهار پنج ماه گذشته فضاهای آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه حدود 50 درصد توسعه پیدا کرده‌اند. در تعطیلات تابستان عملیات بازسازی و اصلاح برخی فضاهای دانشگاه، رنگ آمیزی و.. را انجام دادیم تا فضای دانشگاه برای دانشجویان فضای مناسب‌تری باشد. 

رییس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه ما یک دانشگاه صنعتی است تلاش کرده‌ایم اولویت‌های دانشگاه را باتوجه به نیازهای روز مهندسان و مشکلات موجود، شناسایی کرده و در این راستا اقدامات مناسبی انجام دهیم.

فرشیدی ادامه داد: یکی از اولویت‌های دانشگاه مساله ارتباط با صنعت است. در این زمینه علاوه بر توسعه فضاهای 
آزمایشگاهی و کارگاه‌ها، تجهیزاتی نیز تهیه شده‌اند تا با استفاده از آن‌ها شرایط موجود در صنعت برای دانشجو شبیه‌سازی شود. 

وی خاطرنشان‌کرد: دو فضا در دانشگاه برای فعالیت دانشجویان و اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شده است. یک فضای دیگر در دانشگاه نیز به فعالیت انجمن‌ها اختصاص خواهد یافت. دانشگاه از فعالیت‌های دانشجویان تا اندازه زیادی حمایت می‌کند.

رییس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه افزود: همچنین از تمام دانشجویان خواسته شده است تا پروژه‌های کارشناسی را حتما "ساخت" در نظر بگیرند تا پروژ‌ه‌ها در این مقطع دیگر صرفا طراحی یا کار با نرم‌افزار نباشند.

فرشیدی با اشاره به توصیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استفاده از اساتید مرتبط با صنعت، گفت: در دانشگاه صنعتی شهدای هویزه از کسانی که مدارج علمی دارند و در صنعت کار کرده‌اند برای تدریس برخی دروس که جنبه عملی‌تر دارند استفاده شده است. استادی که تئوری درس می‌دهد ممکن است تدریس مناسبی داشته باشد اما استادی که با صنعت ارتباط دارد در درس‌های عملی می‌تواند کمک بسیاری به دانشجو کند.

وی تاکید کرد: در دانشگاه صنعتی شهدای هویزه هدف ما بیشتر فعالیت در حوزه اجرایی و عملی است تا تئوری. همچنین بازدید از صنایع مهم استان در دستور کار ما قرار دارد.

رییس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه تصریح کرد: در بخش دانشجویی نیز توسعه فضاها در دستور کار ما قرار دارد.  در چند ماهه اخیر نیز فضاهای تخصیص یافته به فعالیت‌های دانشجویی حدود دو برابر شده است. به زودی نیز یک فضای مستقل به امور دانشجویان اختصاص پیدا می‌کند. همچنین با توجه به اهمیت فعالیت بخش مشاوره در دانشگاه، به زودی به بخش مشاوره نیز یک فضا تخصیص داده می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار