تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۷۲۲۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرونده قتل جوان اندیمشکی به صلح و سازش ختم شد
رئیس دادگستری شهرستان اندیمشک گفت: پرونده قتل یک جوان اندیمشکی پس از گذشت 2 سال با تلاش دستگاه قضایی، امام جمعه، دادستان و اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شد.

خداکرم رحیمی بهمنیاری روز سه شنبه افزود: طی یک آئین ویژه، صلح و سازش بین طوایف احمد فداله به عنوان طرفین این موضوع برقرار شد.

وی با اشاره به اهمیت روحیه صلح در جامعه اسلامی گفت: عفو و بخشش یک سنت حسنه و از ویژگی های مورد تاکید هر مسلمانی است و در این راستا دستگاه قضایی تلاش می کند این فرهنگ را تقویت کند.

رئیس دادگستری شهرستان اندیمشک افزود: ختم شدن پرونده های متعدد به صلح و سازش در شهرستان اندیمشک نشان دهنده همراهی مردم برای برقراری امنیت روانی، گذشت و فرهنگ بالای شهروندان است که همواره پشتوانه واقعی دستگاه قضایی می باشند.

رحیمی بهمنیاری اظهار داشت: یک جوان 20 ساله سال 1395 در یک درگیری توسط یک جوان دیگر با ضربه چاقو به قتل رسید که با تلاش دستگاه قضایی با گذشت خانواده مقتول به سازش ختم شد.

وی گفت: 12 پرونده مهم نیز با همت اعضای شورای حل اختلاف اندیمشک در یک روز کاری طی هفته اخیر به صلح و سازش ختم شد.

رئیس دادگستری اندیمشک افزود: در راستای ایجاد اصلاح ذات البین که وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف است، این پرونده ها با موضوعات توهین، مطالبه وجه، تصرف عدوانی، ضرب و جرح، طلاق و مزاحمت تلفنی بررسی و صلح و سازش بین طرفین پرونده ها برقرار شد.

حدود یکهزار و 200 پرونده در سال 96 به شورای حل اختلاف شهرستان اندیمشک ارجاع و از این تعداد 500 پرونده به سازش منجر شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار