تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۷۲۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمهیدات آتش‌نشانی اهواز ویژه مراسم تاسوعا و عاشورا
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از تمهیدات ویژه برگزاری ایمن مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

علی تراب‌پور با تشریح تمهیدات ویژه سازمان آتش نشانی اهواز در برگزاری ایمن مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: آتش‌نشانان همانند سال‌های گذشته در روزهای سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) با حضور در نقاط پرخطر شهر، تأمین ایمنی شهروندان را بر عهده خواهند گرفت. 

وی به آمادگی آتش‌نشانان در مواجهه با حوادث احتمالی اشاره کرد و گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی،‌ آتش‌نشانان به صورت گسترده در سطح شهر آماده‌باش خواهند بود تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی کنند. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه این سازمان برای تامین ایمنی در سطح شهر تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است، تصریح کرد: آماده‌باش کامل نیروهای عملیاتی، شناسایی نقاط پرتردد، پرازدحام و پرخطر، شناسایی نقاط پرخطر دارای محدودیت ترافیکی و ترددی برخی از اقدامات سازمان آتش‌نشانی اهواز هستند.

تراب‌پور ادامه داد: استقرار چهار دستگاه خودرو نیمه سنگین اطفاء حریق و امداد نجات در نقاط پر تجمع عزاداران حسینی، استقرار پنج دستگاه خودروی سبک پیشرو مجهز به سیستم اطفاء حریق پیشرفته (روت فایر) در نقاط دارای محدودیت ترافیکی و پرازدحام و استقرار چهار دستگاه خودروی اطفاء حریق و امداد و نجات در تقاطع‌ها و نقاط منتهی به محل برگزاری مراسم و اجتماعات پرازدحام مردمی از دیگر اقدامات این سازمان جهت تأمین ایمنی شهروندان است.

وی افزود: همچنین شش تیم دو نفره موتورسوار مجهز به سیستم اطفاء حریق و قابل حمل(AFT) در مسیر اصلی مراسم عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی، شش دستگاه خودروی اطفاء حریق در اماکن دارای مراسم خاص مذهبی از جمله عباسیه، مسجد ارشاد، حسینیه ثارالله، حسینیه اعظم و محل‌های برگزاری شبیه‌خوانی مستقر می‌شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ضمن آرزوی قبولی عزاداری عزاداران حسینی به شهروندان توصیه کرد: همکاری لازم را با نیروهای آتش‌نشانی و امدادی داشته باشند و در صورت مشاهده خودروهای آتش‌نشانی که در حال اعزام به مأموریت هستند، راه را برای حرکت آن‌ها باز کنند و در صورت بروز هر گونه حادثه و آتش‌سوزی، ضمن دور شدن از محل حادثه با حفظ خونسردی مراتب را سریعاً به سامانه 125 آتش‌نشانی و یا اکیپ‌های استقراری آتش‌نشانان در سطح شهر اطلاع دهند.

تراب‌پور در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان از پارک کردن خودروهای خود به گونه‌ای که موجب مسدود شدن مسیر سایر تردد خودروها شود جدا پرهیز کنند تا در صورت بروز هرگونه حادثه خودروهای امدادی امکان دسترسی به محل حادثه را داشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار