تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۷۲۲۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در اهواز
مديرکل تبليغات اسلامی خوزستان برنامه‌های مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در اهواز را تشریح کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسين بلک اظهار کرد: برای برگزاری هرچه مناسب‌تر برنامه‌های تاسوعا و عاشورا لازم بود جلسات هماهنگی میان بخش‌هایی که پذیرای هیات‌های عزاداری خواهند شد برگزار شود. هماهنگی‌های لازم میان پلیس راهور و نیروی انتظامی، دستگاه‌های خدماتی و سایر بخش‌ها انجام شده است و تمهیدات لازم نیز به کار بسته شده‌اند تا مسیر برای عزاداران در تاسوعا و عاشورا کاملا هموار باشد و مردم با امنیت و سلامت به عزاداری بپردازند. 

وی افزود: عمده کار در این ایام شامل حرکت دسته‌جات عزاداری در هسته مرکزی شهر در منطقه حصیرآباد آسیه‌آباد، گلستان، کیانپارس و فاز دو پاداد است. به دلیل هوای گرم و تراکم عزاداران به نحوی برنامه‌ریزی شده است که هیات‌ها در منطقه خود به حرکت در بیایند. با این کار هم از تراکم عزاداران کاسته می‌شود و هم مردم از دسته‌جات بیشتری بهره‌مند می‌شوند. 

مديرکل تبليغات اسلامی خوزستان گفت: در کنار حرکت دسته‌جات، نماز ظهر عاشورا نیز برگزار می‌شود که پس از بازگشت عزاداران از مراسم عزاداری نماز جماعت اقامه می‌شود. البته در برخی مناطق بازگشت هیات‌ها ممکن است زودتر از اذان انجام شود. 

بلک ادامه داد: اقامه نماز در مناطق کیانپارس، حصیر آباد، آسیه‌آباد و میدان کارگر در منطقه گلستان پیش‌بینی شده است. البته در مراکزی مانند حسینیه ثارالله و مسجد آیت‌الله جزایری و بسیاری از مساجد دیگر نیز نماز جماعت اقامه می‌شود اما اقامه نماز به صورت سر باز و در مسیر عزادران این چند نقطه مشخص شده است.  

وی تصریح کرد: حرکت هیات‌ها شامل چند مراسم خواهد بود. شب تاسوعا تعدادی از هیات‌ها بر اساس سنت‌های دیرینه خود به سمت حسینیه اعظم، عباسیه اهواز و مرقد علی بن مهزیار اهوازی حرکت می‌کنند. تعدادی از هیات‌ها از ساعت هفت و نیم صبح حرکت می‌کنند و تا ظهر تاسوعا در هسته مرکزی شهر حرکت خود را ادامه می‌دهند. 

مديرکل تبليغات اسلامی خوزستان ادامه داد: شب عاشورا نیز دسته‌جات در کنار هیات‌های خود هستند. پس از اذان صبح روز عاشورا دسته‌جات دوباره در مناطق خود به راه می‌افتند. در شب شام غریبان نیز حرکت برخی دسته‌جات و برگزاری برنامه‌های مختلف در مناطقی مانند حسینیه اعظم اهواز در نظر گرفته شده است. 

بلک گفت: به عزاداران توصیه می‌شود مثل همیشه در کمال نظم و انضباط، همکاری لازم را با پلیس راهور و نیروی انتظامی داشته و تمهیدات لازم برای حفظ سلامت خود و اعضا هیات را در نظر داشته باشند. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار