تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۷۲۲۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باید مغازه های فاقد برچسب قیمت کالا را تحریم کنیم
علی محمد رحمانی معاون اداره کل صنعت معدن و تجارت خوزستان در گفتگو با خبرنگار خوزنیوز گفت بدون حضور و مشارکت مردم نمی‌تواند بازار را تنظیم کرد. ما از مردم شریف خوزستان می‌خواهیم که به اندازه نیازشان خرید کنند چراکه کالای اساسی به مقدار لازم در بازار موجود است و خرید بیش از اندازه نیاز  خانوارها، احساس کمبود را در بازار رقم خواهد زد و این موضوع موجب ایجاد جو روانی خواهد شد.

باید مغازه های فاقد برچسب قیمت کالا را تحریم کنیم

معاون اداره کل صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت:با ایجاد شایعه کمبود یک کالای خاص در بازار مردم برای خرید بیش از نیاز آن ترغیب خواهند شد و سودجویان نیز از این جو روانی سوء استفاده خواهند کرد.

وی گفت: در بحث بازار ما دو مقوله گرانی و گرانفروشی را داریم . گرانی از مرکز به استان ها تزریق می شود اما گرانفروشی بحثی است که در دروپ بازار و واحدهای صنفی متخلف شکل می گیرد.

رحمانی تاکید کرد: وظیفه بازرسین ما ایجاد آرامش در جامعه و در سطح بازار میباشد و در برخورد با واحدهای متخلف که گران فروشی را رقم میزنند ،  به صورت دو شیفته توسط بازرسین خدوم سازمان صنعت معدن تجارت استان و بازرسی اصناف  در حال فعالبت هستند و به صورت جدی با واحدهای متخلف برخورد می شود. 

معاون اداره کل صنعت معدن و تجارت خوزستان با اشاره به نقش مردم در مدیریت  بازار گفت: پرسش ما این است چرا در بعضی از مناطق شهر اهواز و یا حتی برخی شهرستانها نسبت به دیگر مناطق استان اختلاف قیمت وجود دارد . برای مثال قیمت کالاهای ارائه شده در شهر شوشتر پایین تر از قیمت ها در شهر ماهشهر می باشند. چرا بعضی مناطق اهواز همچون پاداد و یوسفی قیمت های کمتری نسبت به زیتون کارمندی دارند؟ این مسئله به مدیریت خرید باز می گردد چرا که در بعضی از شهرهای استان مدیریت خرید بیشتری انجام می پذیرد.

رحمانی گفت:ما از مردم عزیز درخواست داریم که به جو روانی منفی در بازار توجه نکنند چرا که سودجویان خود در ایجاد این روانی دست دارند و از این میان به دنبال سود بیشتر هستند.

وی یادآور شد:  بنابر علم اقتصاد  اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد احساس کمبود در جامعه حاکم خواهد شد. درست است که تحریم‌های ظالمانه آمریکا فشار اقتصادی بر مردم وارد می کند اما همانگونه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ما باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم . ما به اقعثاد مقاومتی از  این شرایط کنونی با همکاری و همدلی مردم و مسئولین گذر خواهیم کرد و قطعاً آرامش در آینده در بازار حاکم خواهد شد.  ملت عزیز و شهید پرور ایران در برابر تحریم کنندگان پیروز خواهند شد.

معاون اداره کل صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: از مردم شریف خوزستان درخواست می کنیم که هر کدامشان به عنوان یک بازرس با ما همکاری کنند.  شهروندان عزیز در مراجعه به فروشگاه ها  و پس از خرید باید فاکتور را از فروشنده  بخواهند . در مرکز شهر که فروشگاه ها و اصناف مشابه فعالند، از  مغازه‌ای برچسب قیمت کالا دارد خرید کنند و به نحوی باید گفت که باید مغازه های فاقد برچسب قیمت کالا را تحریم کنیم .

رحمانی در پایان تاکید کرد:  بازرسان ما به صورت فعال میدان حضور دارند . بازرسان ما با هیچ واحد صنفی متخلفی تعارف ندارند و برخورد جدی و قانونی را با متخلفان خواهند داشت. شهروندان عزیز در صورت هرگونه هرگونه تخلف با تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند.  بازرسین صنعت معدن تجارت آماده پاسخگویی به شکایت همشهریان عزیز هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهریار امیری
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
تکلیف برادران عراقی که تشریف میارن و کامیون کامیون خرید میکنن چی میشه؟؟
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
من خودم و خونواده ام را به رعایت نیاز دعوت کردم و همین کارو میکنم

هیج هولی نزنید

هرکی هم بخواد بیشتر جمع کنه به ضرر خودشه

چون اولا قحطی نیست و دوما وقتی قحطی بیاد همه میریزن و

جاهایی که انبار باشه رو باز میکنن

پس به نفع بقیه جمع نکنین

این قدر هم حرص نزنید و دامن به این مسائل نزنید
:
:
:
آخرین اخبار