تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۷۲۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار دزفول:
تصفیه خانه خمیر مایه دزفول 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: طرح تصفیه خانه خمیر مایه دزفول حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا 2 ماه آینده تکمیل شود.

عبدالحسین پوررکنی روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود: فاضلاب کارخانه خمیر مایه دزفول با بوی بد خود مشکلاتی را برای شهروندان سیاه منصور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به آلودگی زهکش شهر سیاه منصور گفت: 100 میلیارد ریال برای ساماندهی بخشی از این زهکش آلوده اختصاص یافته است.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول افزود: با پیگیری نماینده مردم دزفول در مجلس، این اعتبار برای ساماندهی بخشی از این زهکش اختصاص یافته که با جذب این اعتبار 2 هزار و 800 متر از زهکش ساماندهی و تخلیه می شود.

وی اضافه کرد: این زهکش علاوه بر ایجاد مشکلات بهداشتی فراوان برای اهالی منطقه بوی نامطبوعی نیز ایجاد کرده است.

پوررکنی اظهار داشت: طبق گزارش مرکز بهداشت، سرخک و سالک در محدوده کوی مدرس به علت نبود تصفیه خانه در خمیرمایه در سال های قبل مشاهده شده بود که باید بعد از افتتاح تصفیه خانه نیز گزارشی در این خصوص ارائه و نتیجه آن مشخص شود.

معاون فرماندار دزفول درخصوص جمع آوری انشعاب آب و برق غیرمجاز در سیاه منصور و منطقه سرسرباز نیز گفت: حدود 480 خانه بدون پروانه در این مناطق ساخته شده که با جمع آوری انشعابات غیرمجاز در این منطقه مشکل آب و برق ساکنان نیز رفع خواهد شد.

وی افزود: طرح توسعه شهر سیاه منصور دزفول خردادماه بررسی شده که درصورت تصویب وضعیت پایه کوبی برق آنها بررسی خواهد شد.

** رهاسازی فاضلاب انسانی در زهکش بنوار شامی مشکل ساز شده است

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: فاضلاب انسانی بنوار شامی در زهکشی که از وسط این روستا عبور می کند، تخلیه می شود که این امر باعث ایجاد مشکلات بهداشتی برای اهالی منطقه شده و اهالی خواستار ساماندهی آن هستند.

رضا پورآئین افزود: در نشست پیشین شورای سلامت دزفول مقرر شده بود شرکت آب و فاضلاب به عنوان متولی دفع بهداشتی فاضلاب حداکثر ظرف مدت یک ماه فاضلاب انسانی را از این زهکش تخلیه کند که تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان دزفول نیز گفت: متولی دفع فاضلاب در مکان هایی که شبکه فاضلاب وجود ندارد، آب و فاضلاب نیست.

جمال الدین برفر افزود: اگر این فاضلاب به شبکه فاضلاب شهر دزفول نیز متصل شود تصفیه خانه فاضلاب دچار شوک می شود.

وی پیشنهاد کرد تا زمان حل قطعی مشکل، مکانی برای دفع فاضلاب انسانی درنظر گرفته شود و پس از پیش تصفیه وارد شبکه فاضلاب شهری شود.

وی افزود: تا زمانی که شهرداری زمینی به این منظور در نظر بگیرد آمادگی تخلیه فاضلاب انسانی توسط تانکر را داریم.

** شهرستان دزفول سالمترین منابع آبی کشاورزی را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز گفت: شهرستان دزفول با داشتن زمین های مرغوب کشاورزی و استفاده از آب سالم کشاورزی محصولات ممتازی در سطح کشور تولید می کند.
احمد زارعی با بیان اینکه در تولید محصولات کشاورزی دزفول کمترین کود و سم استفاده می شود، افزود: فقط 26 هکتار از مزارع کشاورزی دزفول از فاضلاب آبیاری می شوند که تلاش می شود این میزان به صفر برسد.

** اجرای سیستم تصفیه خانه فاضلاب کهنک 40 میلیارد ریال هزینه دارد

مدیر امور آب وفاضلاب روستایی شهرستان دزفول گفت: برای نخستین بار یک طرح فاضلاب در مناطق روستایی دزفول آغاز شده و سیستم فاضلاب روستای کهنک در بخش چغامیش در حال اجرا است.

محمد گلچین پور افزود: تلاش می شود در مرحله دوم نیز چند روستای دیگر در طرح سیستم فاضلاب روستایی جای داده شوند که در صورت تایید اعلام خواهند شد.
وی از اهالی روستایی دزفول خواست در پرداخت آب بها همکاری داشته باشند تا ارائه خدمات به بهترین نحو انجام شود.

وی اظهار داشت: روزانه آب مناطق روستایی آزمایش می شود و در صورت بروز شکستگی و مشکل نسبت به رفع مشکلات اقدام می شود.

** 770 نفر پاکسازی مسیر عزاداران حسینی را برعهده دارند

معاون خدمات شهری شهرداری دزفول نیز گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری آئین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در نظر گرفته شده و کیسه زباله در مسیر حرکت هیات های عزاداری توزیع می شود.

محمد ابوالحلاج افزود: 120 نفر از سازمان های مردم نهاد همراه با 650 نفر از نیروهای خدماتی نظافت مسیر عزاداری پس از تاسوعا و عاشورای حسینی را برعهده دارند که مردم نیز باید همکاری لازم را با آنها داشته باشند.

** فضای اطراف مدارس از نظر بهداشتی پاکسازی شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی گفت: با تعامل سایر ادارات مشکلی در خصوص بازگشایی مدارس نداریم ولی در بازدید از مدارس بویژه مدارس مناطق کم برخوردار با نامناسب بودن فضای بیرونی مدارس از نظر بهداشتی مواجه شدیم که از دهیاران، شهرداران و بخشداران تقاضا می شود در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند و فضای بیرونی مدارس را پاکسازی کنند.

عبدالمحمد جرجانی افزود: افزون بر 400 مدرسه در شهرستان دزفول وجود دارد که بالای 76 نفر در آنها تحصیل می کنند؛ با توجه به اینکه باید به ازای هر 110 دانش آموز یک نیروی خدماتی داشته باشیم برای این تعداد دانش آموز باید حدود 600 نیروی خدماتی استخدام شود.

وی اضافه کرد: اکنون فقط 165 نیروی خدماتی در مدارس دزفول وجود دارد و از این تعداد 40 نفر مشکل جسمی دارند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: با توجه به اینکه هر نیروی خدماتی در ازای حدود 700 دانش آموز فعالیت می کند و سرانه مدارس بسیار پائین است در خصوص پاکسازی بهداشتی مدارس با مشکلاتی مواجه هستیم ضمن اینکه هیچ استخدامی نیز در این خصوص نداریم.

** دفع آبهای سطحی در شهر شمس آباد دزفول ضروری است

شهردار شمس آباد از توابع بخش مرکزی دزفول نیز با اشاره به مشکلات این شهر گفت: چند کیلومتر زهکش از شهر شمس آباد عبور می کند که فاضلاب شهری نیز وارد آنها می شود.

علیمردان جعفری افزود: هنگام بارندگی آب باران نیز وارد این زهکش می شود و حدود 12 خیابان و معابر شهر شمس آباد دچار آبگرفتگی می شوند بطوری که در بارندگی های پارسال 85 منزل مسکونی در این شهر به زیر آب رفت.

وی بر ضرورت دفع آبهای سطحی در شمس آباد تاکید کرد و افزود: در بحران های پیش رو 2 هزار نفر از اهالی دچار مشکل بهداشتی شدیدی می شوند که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کرد.

پوررکنی معاون فرماندار دزفول نیز گفت: لایروبی نکردن این زهکش ها منجر به بروز چنین مشکلاتی شده که از شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان تقاضا می شود نسبت به لایروبی آنها اقدام کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار