تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۷۲۲۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبود لاستیک نفتکش‌های خوزستانی را از کار انداخته است
مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز با اشاره به وضعیت بازار لاستیک و تاثیر آن بر تردد نفتکش‌ها گفت: در حال حاضر بسیاری از نفتکش‌ها در خوزستان به خاطر نبود لاستیک ها نمی توانند کار کنند.

نعمت اله نجفی در کارگروه تخصصی امداد، نجات و آموزش همگانی در استانداری خوزستان با بیان این که لاستیک در بازار موجود نیست توضیح داد: وقتی لاستیک نیست راننده ها مجبورند از لاستیک های مستعمل استفاده کنند که قطعا همین امر موجب می شود حوادث بسیاری رقم بخورد.

وی با اشاره به حادثه امروز برخورد یک نفتکش با اتوبوس در مسیر تهران به کرمان و کشته شدن 18 نفر از هموطنان اظهار داشت: اگر فکری به وضعیت لاستیک نفتکش ها نشود مطمئن باشید مانند حادثه امروز صبح در جاده های خوزستان نیز رخ می‌دهد.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت: به هر کجا که زنگ می زنیم لاستیک ندارند و اگر هم باشد قیمت آن به نقطه ای رسیده است که امکان خریداری آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از حوادثی که در جایگاه های CNG رخ می دهد استان خوزستان به عنوان پایلوت در سطح کشور انتخاب شده است و 6 جایگاه CNG در حال حاضر در این طرح قرار دارند که سنسور مخصوص در آن ها نصب می‌شود و ماشین هایی که فاقد گواهینامه‌ صلاحیت مخازن هستند به صورت بارکدخوان از تردد و سوخت گیری آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

نجفی افزود: اگر این اقدامات نتیجه مطلوب داشته باشد به سایر نقاط کشور نیز تسری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به خطراتی که نفتکشها می توانند هنگام تردد در جاده ها ایجاد کنند توضیح داد: برای این مساله باید فکری اساسی و جدی صورت گیرد.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز با بیان این که هم اکنون که در حال پیگیری بنزین و نفت یورو در استان هستیم و سهمیه ای در این خصوص در نظر گرفته شده است توضیح داد: بنزین یورو از سمت جنوب به مرکز کشور توسط خطوط انتقال منتقل می شود اما همین خطوط خط برگشت ندارند.

وی ادامه داد: حدود 2 میلیون لیتر فراورده معادل 70 نفتکش از اراک به سمت جنوب، بنزین، نفت و گاز یورو می آورند که همین امر موجب بیشتر شدن میزان تردد‌های نفتکش‌ها می‌شود که باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار