تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۷۲۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی:
قانون منع بکارگیری بازنشستگان با برخی مقاومت ها همراه است
نماینده مردم شهرهای ماهشهر، هندیجان و امیدیه گفت: اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان با برخی مقاومت ها همراه است که این موضوع در استان خوزستان بیشتر دیده می شود.

علی گلمرادی در جریان ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان توسط رئیس جمهوری بیان داشت: بر اساس این مصوبه مجلس شورای اسلامی، تمام کارکنان بازنشسته بخصوص مدیرانی که شامل این قانون می شوند باید از پیکره دولت جدا شوند.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن و تعیین تکلیف این نیروها دو ماه مهلت تعیین شده ، گفت: دولت وظیفه دارد تا این قانون را تمام و کمال اجرا کند.

این عضو مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: با توجه به موضوع اشتغال در سطح کشور اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان یک ضرورت است.

گلمرادی با تاکید بر اینکه سرمایه های جوان کشور می توانند در این شرایط نابسامان اقتصادی کمک حال کشور باشند، افزود: برای اجرایی شدن این قانون یک همت جمعی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه یادآور شد: هر دستگاه و شخصی که در مسیر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان اخلال ایجاد کند و یا نسبت به آن سهل انگاری دیده شود مرتکب تخلف شده و دستگاه های نظارتی قطعا برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مجلس در زمینه اجرایی شدن این قانون حتما نظارت خواهد داشت، ادامه داد: این موضوع برای قوای سه گانه بسیار اهمیت دارد.

** مدیران خوزستانی بیشتر مقاومت می کنند

گلمرادی با تایید برخی مقاومت ها از سوی برخی دستگاه ها و مدیران برای اخلال در اجرای این قانون، بیان داشت: به نظر می رسد این مقاومت ها در استان خوزستان نسبت به دیگر استان های کشور بیشتر باشد.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان، تصریح کرد: خوزستان از جمله استان هایی است که دارای ظرفیت های فوق العاده ای به لحاظ اقتصادی و دریافتی مدیران است و به همین دلیل بعضی از افراد دوست ندارند امتیازاتی که از آن برخوردار هستند را از دست بدهند.

وی خطاب به افراد بازنشسته که هم اکنون در دولت مشغول به خدمت هستند، بیان داشت: پیشنهاد می شود این افراد داوطلبانه و در راستای اهداف نظام جای خود را به نیروهای تازه نفس و متخصص بدهند تا بهتر از گذشته از منابع استان در راستای منافع مردم استفاده شود.

**نمایندگان در انتصاب مدیران جدید به دولت کمک می کنند

گلمرادی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه برخی شنیده ها حاکی از دخالت نمایندگان برای انتصاب و جایگزینی مدیران بازنشسته است، پاسخ داد: یکی از علت های عقب ماندگی کشور در بعضی از زمینه های اقتصادی و اجتماعی بی توجهی به اصل شایسته سالاری است که این مسئله در خوزستان بیشتر به چشم می خورد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بر این باور هستیم که نماینده مردم هستیم نباید بر اساس سلایق شخصی، زد و بند ها و رابطه بازی ها اخلالی در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها ایجاد کنیم، معتقدم لازم است در انتصاب مدیران جدید به دولت کمک کنیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار