تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۷۲۲۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صیاد مفقود شده هندیجانی بعد از ۳ روز در آب‌های نزدیک امارات پیدا شد
یک صیاد هندیجانی برای صید به دریا سفر کرده بود اما به سبب از کار افتادن موتور شناور بروی آب رها و با امواج شدید دریا به آب‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می‌شود.

صیاد هندیجانی بعد از سه روز سرگردانی در دریا حد فاصل چاه‌های نفتی نوروز و کشور امارات پیدا و توسط یک کشتی خارجی نجات پیدا می‌کند. این صیاد بسیار جوان بوده و سنی کمتر از 25 سال دارد.

این صیاد جهت صید به تنهایی با شناور کوچک خود روانه دریا شده اما در عین بدشانسی موتور شناور وی خراب و بروی آب‌های خلیج فارس سرگردان می‌شود. امواج متلاطم دریا وی را به آب‌های بین‌المللی نزدیک کشور امارات می‌برد.

در وسط دریا یک کشتی خارجی این صیاد هندیجانی را نجات داده و تحویل یک کشتی ایرانی می‌دهد. سرانجام با پیگیری فرماندار، دبیر ستاد امنیت دریانوردی استان خوزستان این صیاد خوش شانس به آغوش خانواده برمی‌گردد.

مقامات امنیت دریانوردی خوزستان پس از مطلع شدن از محل این صیاد سریعاً قایق تندرو خود را جهت تحویل گرفتن این صیاد اعزام می‌کند و در پایان به مقامات هندیجانی تحویل می‌دهد.

یوسف اعتلایی نماینده صیادان هندیجان اظهار داشت: بالاخره پس از تماس‌های فراوان کوروش مودت فرماندار شهرستان هندیجان، تلاش‌های سلیمانی دبیر ستاد امنیت دریانوردی استان خوزستان قایق مفقود شده توسط یدکش ونیزی در آب‌های امارات پیدا شد.

وی افزود: این کشتی خارجی صیاد هندیجانی را به یک دوبه ایرانی تحویل می‌دهد. دوبه ایرانی نیز صیاد هندیجانی را به ناجی بندر امام خمینی (ره) تحویل می‌دهد.

کوروش مودت فرماندار هندیجان اظهار داشت: بنده از همه صیادان عزیز هندیجانی می‌خواهم اصول ایمنی را رعایت کرده و همیشه مواد غذایی کافی، ابزارهای رادیویی و ارتباط جمعی با خود داشته باشند.

وی افزود: در این برنامه مفقودی خانواده صیاد یک روز با تأخیر جریان را به مسئولان مربوطه اطلاع می‌دهند و گرنه ما اجازه نمی‌دادیم مسئله به این شکل طول بکشد. به هر حال ما آمادگی کامل برای نجات صیادان عزیز که دچار حادثه شوند را داریم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار