تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۷۲۳۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بزرگترین تعزیه میدانی کشور در شوش برگزار شد
بزرگترین تعزیه میدانی کشور ظهر روز پنجشنبه همزمان با عاشورای حسینی در میدان امام حسین(ع) شهر شوش در شمال استان خوزستان برگزار شد.

بزرگترین تعزیه میدانی کشور در شوش برگزار شد

شهر شوش به عنوان کانون عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، محل برگزاری بزرگترین تعزیه و شبیه خوانی کشور است. 

در این آیین واقعه کربلا به صورت تعزیه و شبیه خوانی با حضور هزاران نفر از عزاداران و سوگواران حسینی از نقاط مختلف استان خوزستان و دیگر استان های کشور به تصویر کشیده شد. 

این آیین که از سابقه 100 ساله برخوردار است و در میراث ملی کشور نیز ثبت شده در روز عاشورا و به مدت هفت ساعت اجرا می شود. 

در این آیین باشکوه، تعزیه خوانان در قالب اشعار فصیح فارسی و عربی به بیان وقایع عاشورای سال 61 هجری می پردارند. 

اجرای تعزیه در این آیین بیش از هفت ساعت طول کشید و در عصرتاسوعا به زبان عربی و صبح عاشورا به زبان فارسی با حضور هزاران نفر از شیفتگان مکتب عاشورا و شخصیت های مختلف جامعه از سراسر ایران برگزار شد.

حدود 300 هنرمند در تعزیه شوش نقش آفرینی می کنند؛ این تعزیه از قدیمی ترین تعزیه های کشور است که از بیش از 111 سال گذشته تاکنون در شوش اجرا می شود.

فرماندار شوش در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: همه ساله با شروع محرم در این شهرستان شور حسینی برپاست و شوش به کانونی ثابت برای عزاداران تبدیل شده است. 

عدنان غزی افزود: در این آیین واقعه کربلا به صورت تعزیه و شبیه خوانی به تصویر کشیده می شود. 

وی تعداد برگزارکنندگان آیین تعزیه و شبیه خوانی شوش را حدود 2 هزار نفر اعلام کرد و گفت: نظیر چنین تعزیه ای در شهر حر، جریه سید محمد، جریه سید راضی، روستای شهید دانش، کوی ابوذر غفاری، شهر فتح المبین، هفت تپه، شهر الوان و کوی سلمان فارسی شهرستان شوش به زبان فارسی و عربی اجرا می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار