تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۷۲۴۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نارضایتی مسئولان اقتصادی از بانک ها در پرداخت تسهیلات طرح های اشتغالزا و فراگیر؛
خوزنیوز: قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی گفت: بانک ها در بررسی پرونده های متقاضیان سرعت، مساعدت و توجه ویژه ای داشته باشند.

 به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان، به منظور پیگیری آخرین وضعیت طرح های ارسالی به بانک ها از محل اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر، جلسه ای در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی برگزار شد.

یداله مهرعلی زاده در این جلسه گفت: بانک ها در بررسی پرونده های متقاضیان سرعت، مساعدت و توجه ویژه ای داشته باشند و از مراجعات مکرر متقاضیان با بهره گیری از اصلاح فرآیند های خود جلوگیری به عمل آورند.

مهرعلی زاده با اظهار نارضایتی از عملکرد بانک ها در پذیرش طرح های اشتغال زا گفت: عملکردها قابل قبول نیست و سخت گیری بلانک ها باعث ناامیدی متقاضیان و پشیمان شدن آن ها از ادامه روند دریافت تسهیلات می شود.

همچنین به گفته معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، وضعیت پرداختی بانک ها به شکلی است که نارضایتی مسئولان را در پی داشته است.

سید سعید حسینی نژاد در این جلسه گفت: وضعیت پرداختی از سوی بانک توسعه تعاون؛ از تعداد 1160 طرح اشتغالزا به مبلغ 315 میلیارد تومان به بانک ارسال شده که تنها 14 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی وضعیت پرداختی بانک سپه را ضعیف تلقی کرد و گفت: اعتبار 77 میلیارد تومانی جهت طرح های اشتغال فراگیر به بانک تخصیص داده شده  که تعداد 104 طرح اشتغال فراگیر با مبلغ 100 میلیارد به بانک ارسال شده و از این تعداد 84 طرح به مبلغ 54 میلیارد تومان عودت داده شده، تعداد20 طرح را بانک پذیرفته و از این طرح های پذیرش شده، تنها 3 طرح به مبلغ 335 میلیون تومان پرداخت شده است.

حسینی نژاد همچنین در خصوص وضعیت پرداختی بانک تجارت گفت: تعداد132 طرح به مبلغ 190 میلیارد طرح های فراگیر و اشتغالزایی  روستایی به این بانک ارسال شده است که از این تعداد 4 طرح با مبلغ 2 میلیارد و 270 میلیون تومان از سوی بانک پرداخت شده است.

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان وضعیت پرداختی بانک کشاورزی را بهتر از دیگر بانک ها عنوان کرد  و گفت:تعداد2340 طرح اشتغالزایی روستایی به مبلغ 545 میلیارد تومان به بانک کشاورزی ارسال شده ؛ که 215 طرح به مبلغ 81 میلیارد و 600  میلیون تومان پرداخت شده است.
:
:
:
آخرین اخبار