تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۷۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین برنامه بن لادن برای ضربه زدن به امریکا

واحدمرکزی خبر نوشت:خبرنگار العربیه در واشنگتن گزارش داد بر اساس اطلاعات موجود، بن لادن برای بمب گذاری در ریل قطارهای آمریکا در یک روز تعطیل و مهم تلاش می کرد. «منی الشقاقی» در گزارشی درخصوص تهدیدهای شبکه القاعده علیه منافع آمریکا پس از مرگ بن لادن گفت: اطلاعاتی که آمریکایی ها درباره مکان اختفای بن لادن داشتند نشان می دهد که وی در تماس مستقیم با القاعده و در حال طراحی برای اجرای عملیات بوده است.
 
بر اساس اطلاعات موجود القاعده قصد داشته است در یک روز مهم و تعطیل در ریل قطارها بمب گذاری کند.
 
بن لادن تلاش داشته تا در یک روز تعطیلی و مهم چنین عملیاتی را اجرایی کند.

همچنین اطلاعات آمریکایی ها نشان می دهد که وی به طور مشخص برای اجرای عملیات برنامه نداشته است. وی گفت: پس از مرگ بن لادن، در آمریکا تدابیر امنیتی افزایش یافته است و نیروهای زیاد پلیس و نیروهای امنیتی در مناطق مختلف نظامی، فرودگاه ها و ورزشگاه ها مستقر شده اند.
 
یکی از نگرانی های آمریکا این بود که القاعده طرح عملیاتی را علیه آمریکا آماده کرده باشد و بلافاصه پس از مرگ بن لادن آن را اجرا کند. خبرنگار این شبکه درخصوص نحوه تماس بن لادن با گروه القاعده نیز افزود: بن لادن به احتمال بیشتر از طریق اشخاص رابط و معاونانش با القاعده در ارتباط بوده است.
 
احتمال این است که وی از طریق اینترنت تماس برقرار نمی کرده است اما بیش از پنج حافظه کامپیوتر در محل زندگی او پیدا شده است.
 وی درباره نوار ویدیوئی که القاعده اعلام کرده است یک هفته پیش از مرگ بن لادن ضبط شده است، گفت: اطلاعاتی درباره محتویات این نوار ویدیوئی وجود ندارد، اما باید گفت که بن لادن طی سال های گذشته به طور تدریجی اهمیتش را از دست می داد و حتی درخصوص انقلاب های اخیر در برخی کشورهای عربی القاعده ایده خاصی را دنبال نمی کرد.

:
:
:
آخرین اخبار