تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۷۲۹۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس هیأت مدیره انجمن ناشنوایان خرمشهر:
ناشنوایان مظلوم‌ترین قشر در میان معلولان هستند
ناشنوایان یکی از مظلوم‌ترین قشر از معلولین هستند و این قشر زمانی که به سن قانونی در جامعه می‌رسند، به حال خودشان رها می‌شوند و ما از مسؤلان توجه جدی و ارتباط بیشتر را خواستار هستیم.

شب گذشته مراسم روز ناشنوایان در مجتمع خلیج فارس با حضور ناشنوایان و خانواده آنها برگزار شد.

عدم حضور مسؤلان شهرستان در این مراسم از نکات تأسف‌بار بود، شایسته بود که مدیران و مسؤلان محلی در جشن این قشر مظلوم و فراموش شده حضور و نسبت به مشکلات آنها آگاه می‌شدند.

بهاره راز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: روز هشتم مهرماه به قشر مظلوم ناشنوایان اختصاص دارد، قشری که افراد کمی در جامعه حال آنها را درک می‌کنند.

وی افزود: ناشنوایان به دلیل اینکه قادر به شنیدن نیستند، در جامعه نمی‌توانند به راحتی نقشی ایفا کنند و به دلیل عدم توانایی در صحبت، گاهی اوقات مورد تمسخر افراد مختلف قرار می‌گیرند.

رئیس هیأت مدیره انجمن ناشنوایان خرمشهر گفت: ناشنوایان یکی از مظلوم‌ترین قشر از معلولین هستند و این قشر زمانی که به سن قانونی در جامعه می‌رسند، به حال خودشان رها می‌شوند و ما از مسؤلان توجه جدی و ارتباط بیشتر را خواستار هستیم.

راز با تاکید بر اینکه ۲۰۰ ناشنوا تحت نظر ما فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: البته تعداد ناشنوایان بیش از این است، اما به دلیل عدم سرویس‌دهی و داشتن امکانات قادر به پذیرش آنها نیستیم.

وی افزود: مکانیک، خیاطی، برق، چرم‌دوزی و گفتار درمانی از فعالیت‌های مهم و برجسته ناشنوایان است، البته متاسفانه در شهرستان به بحث آموزش این قشر توجه جدی و ویژه‌ای نمی‌کنند در حالی که ما در دیگر شهرها وکیل، دکتر و معلم ناشنوا داریم.

رئیس هیأت مدیره انجمن ناشنوایان خرمشهر گفت: هزینه‌های درمانی ناشنوایان به ویژه بحث گفتار درمانی کلان و سرسام‌آور است که بعضا خانواده‌ها قادر به تامین و پرداخت آن نیستند.

وی اظهار کرد: مسکن و اشتغال دو مشکل اساسی ناشنوایان است، این دو مشکل باعث ناامیدی این قشر مظلوم شده و باید مسؤولان مربوط نسبت به این مسائل توجه جدی داشته باشند.

راز افزود: مشکلات ما بی‌شمار است و از همه مسؤولان در هر جایگاه و مقام خواستار هستیم که به درد این قشر مظلوم توجه کنند، این قشر در جامعه فراموش شده است و وظیفه قانونی و شرعی مسؤولان حمایت بی دریغ از آنها است.

رئیس هیأت مدیره انجمن ناشنوایان خرمشهر در پایان از خدمات ارائه شده توسط سازمان منطقه آزاد اروند تشکر و قدردانی کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار