تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۷۳۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چند نکته برای حفظ سلامت کودکان، از تغذیه تا بازی
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم فعالیت بدنی برای کودکان گفت: باید زمان سرگرمی‌های نشسته مانند تماشای تلویزیون یا بازی‌های رایانه‌ای، رفتن به سینما و وبگردی به دو ساعت در طول روز محدود شود.

آمنه مصیبی دهکردی با اشاره به مواردی که در سلامت کودکان 6 تا 18 ساله موثر است، اظهار کرد: یکی از موارد تاثیرگذار در سلامت کودکان و نوجوانان خوردن روزانه پنج وعده میوه و سبزی است.

وی افزود: میوه‌هایی مانند سیب، موز، پرتقال، خانواده توت‌ها، انگور، گلابی، آلو، هندوانه، طالبی و کمپوت میوه‌ها و همچنین سبزیجاتی از جمله بروکلی، نخود فرنگی، هویج ،کرفس، اسفناج، انواع کاهو و کلم، گوجه فرنگی، خیار، فلفل و سبزی خوردن برای سلامت کودکان و نوجوانان مناسب هستند.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم فعالیت بدنی برای کودکان بیان کرد: باید زمان سرگرمی‌های نشسته مانند تماشای تلویزیون یا بازی‌های رایانه‌ای، رفتن به سینما و وبگردی به دو ساعت در طول روز محدود شود. 

مصیبی دهکردی با تاکید بر داشتن روزانه حداقل یک ساعت فعالیت بدنی، گفت: طناب زدن، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی مسیر مدرسه جهت داشتن فعالیت بدنی مناسب و تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه باید مصرف نوشیدنی‌های شیرین در کودکان باید به صفر برسد، تصریح کرد: نوشیدن آب با لیمو ترش، مصرف لیموترش و پرتقال، شیر و نوشیدنی‌های فاقد شکر جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های شیرین از جمله نوشابه‌های گازدار، آب‌میوه‌های تجاری و نوشیدنی‌های انرژی‌زا است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار