تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۷۳۳۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطلاع رسانی تبلیغاتی
کرایه ی اتومبیل در کیش و شهرهای مسافر پذیر
کرایه ی اتومبیل در کیش و شهرهای مسافر پذیر

رانندگی با ماشین اجاره ای در تایلند

اجاره کردن ماشین در تور تایلند، راهی عالی و مناسب برای گشت و گذار در این کشور است. با این که زمان لازم است به رانندگی در یک کشور خارجی عادت کنید، اما به محض این که چرخ ماشینتان را از بانکوک بیرون گذاشتید، تایلند به مکانی واقعا دلپذیر برای رانندگی تبدیل می‌شود. بزرگراه‌ها به خوبی نگهداری می‌شوند و بیشتر نقاط کشور را پوشش می‌دهند. یاد گرفتن آداب و رسوم رانندگی در تایلند آنچنان سخت نیست. در شهرهای بزرگ مانند بانکوک حسابی مراقب باشید، چرا که ترافیک می‌تواند بسیار بد باشد.

شرکت‌های Budget و Avis هر دو در تایلند فعالیت می‌کنند و در فرودگاه‌ها، بانکوک و بیشتر نقاط توریستی محبوب، دفتر دارند. آژانس‌های محلی اجاره‌ی ماشین نیز در تایلند فعالیت می‌کنند. برای رانندگی در تایلند به گواهینامه ویژه‌ای نیاز ندارید. اگر کمتر از 6 ماه در این کشور هستید، می‌توانید با گواهینامه کشور خودتان رانندگی کنید. اگر برای بیشتر از 6 ماه در تایلند می‌مانید، باید گواهینامه بین‌المللی یا گواهینامه رانندگی تایلندی داشته باشید.جزئیات بیشتر در مورد تور ارزان تایلند را در سایت سفر باتو دنبال کنید.

در تایلند شما سمت چپ جاده رانندگی می‌کنید و صندلی راننده راست اتومبیل قرار گرفته است. در این زمینه کسانی که از انگلیس به این کشور می‌آیند مشکل خاصی نخواهند داشت. اگر در کشورتان سمت راست رانندگی می‌کنید، رانندگی در تایلند در ابتدا برایتان خیلی عجیب خواهد بود. روی جاده، رانندگی تفاوت‌هایی با آداب رانندگی در بیشتر نقاط دنیا دارد. شما باید قبل از این که در تور تایلند پشت رول بنشینید آن‌ها را بدانید. نزدیک شدن بیش از حد ماشین‌ها به همدیگر، معمول و به نظر قابل قبول است. پیچیدن جلوی همدیگر نیز در تایلند معمول است. در حالی که در بعضی از کشورها این کارها ناسزا نصیب راننده می‌کند اما در تایلند مردم این رفتارها را پذیرفته‌اند.

در تایلند بیشتر فروشگاه‌ها، مال‌ها، رستوران‌ها، جاذبه‌های دیدنی و هتل‌ها، فضای پارکینگ در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این پارکینگ‌ها اگر رایگان نباشند، خیلی گران هم نخواهند بود. در مکان‌های بسیار شلوغ مانند میدان سیام در بانکوک، راننده‌ها باید اتومبیل‌ها را در حالت خلاص رها کنند تا اگر نیاز بود بتوان آن‌ها را هل داد. نگه داشتن سپر بی خط و خش در این شرایط فوق‌العاده مشکل خواهد بود.

اجاره خودرودر دبی

پیش از سفر با تور دبی ادامه مطلب را بخوانید.

گواهینامه در دبی

اولین چیزی که برای اجاره خودرو در دبی مورد نیازمان می باشد گرفتن گواهینامه بین المللی است تا شرایط اولیه کرایه کردن خودرو را داشته باشیم .

اجاره خودرو در دبی برای ایرانی ها ممکن است کمی دشوار باشد زیرا ایرانی ها کمتر حساب ویزا کارت یا مستر کارت دارند تا اعتبار آن ها سنجیده شود و بتوانند خودرو اجاره کنند .

برای اجاره خودرو شما باید گواهینامه بین المللی داشته باشید و برای این کار می توانید به آژانس هواپیمایی که تور دبی را از آنجا دریافت کرده اید بروید یا مستقیما به سازمان گردشگری و اتومبیرانی جمهوری اسلامی ایران مراجه نمایید که شعبات زیادی در سراسر شهر دارد .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه بین المللی :

گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و سه روز ، برای دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی یک ساله

گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل سه سال ، برای دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی سه ساله

یک قطعه عکس تمام رخ (3*4 ) با حجاب اسلامی برای بانوان

ارائه گواهینامه رانندگی بین‌المللی قبلی ( در صورت معتبر بودن )

ارائه اصل یا تصویر صفحه اول گذرنامه

تکمیل فرم درخواست ( فارسی و لاتین - تاریخ تولد لاتین باید به میلادی درج گردد )

پرداخت مبلغ بر اساس تعرفه تعیین شده

نحوه اجاره خودرو در دبی

خودرو ها در دبی در کلاس های اکونومی ، مینی ، بزرگ ، شاسی بلند و لاکچری برای شما ارائه می شوند که هزینه آنها از 70 درهم شروع می شود و در برخی از موارد تا 2000 درهم نیز میرسد که بسته به نوع ماشین و امکاناتی که ماشین دارد از جمله جی پی اس ، بیمه و ..... هزینه متغیر می شود .

اجاره ماشین در مالزی توسط اینترنت و به صورت آنلاین به راحتی امکان پذیر است و هزینه بنزین در این کشور در جاهای مختلف متفاوت می باشد. این قیمت معمولا از حدود ۱۸۰۰ تومان شروع و تا ۲۰۵۰ تومان می رسد. اجاره ماشین در این کشور در حال حاضر بسیار راحت می باشد زیرا خیابان ها و رانندگی معمولا امن می باشد. شما همچنین اگر به صورت گروهی سفر می کنید می توانید اتوبوس و یا ون هایی را نیز اجاره کنید که برای تعداد بالاتر مناسب می باشد. همچنین در مالزی این امکان وجود دارد که ماشینی به همراه راننده و یا راهنما اجاره کنید. این گزینه برای آن هایی که زیر ۲۳ سال هستند که اجازه رانندگی در مالزی را ندارند و یا افرادی که ترجیح می دهند به مکان هایی که تا به حال ندیده اند تنها نروند و یا شخصی همراهشان باشد تا به معرفی مکان ها بپردازد، بسیار توصیه می شود.

اجاره ماشین در مالزی

در سفر با تور مالزی می توانید از کرایه خودرو استفاده کنید.شرکت های زیادی وجود دارند که از طریق آن ها شما می توانید اجاره ماشین در مالزی را انجام دهید. معمولا این شرکت ها، ماشین های مشابهی را به شما ارائه می دهند که البته هزینه آن ها هم در یک طیف می باشد. معمولا زمانی که گزینه های بیشتری را برای اجاره ماشین انتخاب می کنید، قیمت ها کمی بالا پایین می شوند. همه شرکت ها، ماشینی با باک پر بنزین به شما می دهند که البته شما نیز در زمان تحویل آن باید باک را پر کنید.

از میان مطالب پیشین سایت: جاذبه های گردشگری استانبول و گرجستان

مالزی - بزرگراه

قیمت اجاره ماشین در مالزی

معمولا اگر ماشین تان را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید، هزینه آن کمتر از مواقع دیگر می شود که این کار توسط سایت های مختلف اجاره ماشین امکان پذیر است. مخصوصا زمانی که اوج سفر در مالزی محسوب می شود این مورد بسیار مهم است؛ شما می توانید ۷ روز قبل از اینکه ماشین را بخواهید درخواستتان را ثبت کنید. اگر ماشینی برای ۲ یا ۳ هفته اجاره می کنید نیز تخفیف های خوبی را می توانید از شرکت ها دریافت نمایید. به طور کلی ارزان ترین هزینه یک روز اجاره ماشین حدود ۳۵ یورو می باشد. این قیمت زمانی که شما همان روز یا یکی دو روز جلوتر ماشین را اجاره می کنید کمی بیشتر است.

مورد مهم این است که هزینه ای که روی وبسایت ها مشاهده می کنید معمولا قیمت نهایی نیستند. اغلب زمانی که می خواهید هزینه را پرداخت کنید، مالیات بر ارزش افزوده نیز (برای مثال ۲۱% در اسپانیا، ۶% در مالزی) و یا در بعضی موارد هزینه رزرو و هزینه های دیگری به آن اضافه می شود.

هزینه ها را مقایسه کنید

وبسایت های بسیار خوبی برای مقایسه هزینه های اجاره ماشین در مالزی وجود دارند (معمولا ترکیبی از شرکت های مالزیایی و بین المللی در آن ها وجود دارد). مقایسه معمولا بهترین روش برای پیدا کردن ارزان ترین قیمت است. سعی کنید برای اجاره ماشین با تاریخ ها کمی بازی کنید به این معنی که یک روز جلوتر و عقب تر را امتحان کنید و ببینید که هزینه ها چه تغییری می کنند. جا دارد که بار دیگر اشاره کنیم که اگر ماشین تان را دست کم ۷ روز جلوتر رزرو کنید، قیمت کمتری را در نهایت می پردازید.

برخی از شرکت های اجاره ماشین در مالزی

در کشور مالزی همانطور که معلوم شد شرکت های ملی و بین المللی زیادی برای این منظور وجود دارند. در میان آن ها شرکت هایی هستند که بین المللی و معروف تر می باشند که از جمله آن ها می توان به شرکت هایی مثل Alamo، Sunny Cars، Europcar و Avis اشاره کرد. شرکت‌های مالزیایی Hawk Malaysia، Iprac، Mayflower و Kasina نیز از شرکت های معروف ملی مالزی می باشند. معمولا اجاره ماشین از شرکت های محلی کمی ارزان تر از شرکت های بین المللی می باشند.

نکات اجاره ماشین در مالزی

قبل از اینکه در کشور مالزی یک ماشین اجاره کنید و شروع به سفر کنید بهتر است کمی با قوانین این کشور خود را آشنا کنید. در ادامه برخی از مواردی که در هنگام رانندگی در مالزی مهم هستند را برایتان آورده ایم.

رانندگی در مالزی از سمت چپ جاده صورت می گیرد.

محدودیت سرعت معمولا ۱۱۰ کیلومتر در بزرگراه ها و در شهرها بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

ایستگاه های بنزین معمولا در امتداد بزرگراه ها قرار دارند و نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد که ایستگاه بعدی یا نزدیک ترین ایستگاه کجا قرار دارد.

بستن کمربند صندلی برای رانندگان اجباری است و برای همه مسافران توصیه می شود. استفاده از تلفن های همراه به استثنای استفاده از سیستم های دست آزاد (hands-free systems) ممنوع است.

رانندگان باید حداقل ۲۳ ساله باشند تا در مالزی ماشین اجاره کنند و داشتن یک گواهینامه معتبر بین المللی برای حداقل یک سال اجباری است.

اجاره ماشین در کیش

چیزی که برای عاشقان ماشین و خودرو در جزیره کیش جذاب است، اجاره ماشین های لوکس و فوق لوکس در جزیره است، در طول سفر با تور کیش می توانید رویاهایتان را در واقعیت ببینید و با آخرید مدل ماشیت خارجی با قیمتی بسیار ارزان رانندگی کنید و عکس سلفی بگیرید. واقعا برای تماشای تمام زیبایی ها و مکان های دیدنی تماشایی کیش به یک ماشین خوب نیاز است تا بتوانید به راحتی تنها از سفر لذت ببرید. در مورد تور لحظه آخری کیش و همچنین تور مشهد در سایت سفر باتو بیشتر ببینید.

علاوه بر این؛ رانندگی با ماشین های خارجی فوق لوکس و تجربه رانندگی با یکی از پر شتاب ترین خودرو های روز دنیا، قطعا یکی از تفریحاتیست که همه ما دوست داریم. در جزیره کیش اجاره چنین ماشین هایی دشوار نیست و با پرداخت هزینه نه چندان زیادی می توانید ماشین لوکس دلخواهتان را سوار شوید.

لذت گشت و گذار دور جزیره با ماشین لوکس رویایتان را از خود نگیرید. در طول سفر با تور کیش به یکی از مراکز رنت کار کیش سری بزنید ماشین دلخواهتان را در مدت زمان معلوم کریه کنید.

مدارک لازم جهت اجاره و کرایه ماشین در کیش :

اصل گواهینامه معتبر

کارت شناسایی معتبر

یک فقره چک به ارزش خودرو یا وجه نقد به عنوان ضمانت

بعد از ارائه مدارک و عقد قرار داد به مدت حداقل ۲۴ ساعت ( ۱ شبانه روز ) شما میتوانید از بین مدل های موجود در لیست اتومبیل شرکت های ارائه دهنده ، خودرو مورد نظر را انتخاب کنید . قیمت گذاری خودروها بسته به نوع و مدل ، متفاوت است که از حداقل ۸۰ هزار تومان شروع می شوند تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان .

در این بین باید در نظر داشته باشید که هزینه بنزین خودرو به عهده شما می باشد. جزیره کیش دارای دو پمپ بنزین در منطقه های گلدیس و فارور میباشد و مبلغی هم به عنوان ودیعه جریمه رانندگی خودرو نزد ارائه دهنده خودرو به امانت نگهداری می شود که برابر ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان است که حداقل ۳ روز و حداکثر ۱ هفته بعد از اجاره در صورت عدم خلافی به شما باز گردانده می شود.

اجاره این خودرو ها بدون راننده می باشد . می توانید آنها را از قبل رزرو کنید تا در زمان رسیدن به فرودگاه ، اتومبیل به شما تحویل داده شود و از همان لحظه در اختیار شما قرار گیرد و بتوانید با اتومبیل خود وارد جزیره شوید و به محل اقامت خود بروید. در جزیره نظارت بر روی شرکت های ارائه دهنده اتومبیل به قدری دقیق و منظم است که می توانید با خیال راحت این اتومبیل ها را کرایه کرده و استفاده نمایید ، پس نگران پرداخت وجه ضمانت یا چک تضمین به این شرکت ها نباشید و همه چیز با قرار داد انجام خواهد شد.

:
:
:
آخرین اخبار