تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۷۳۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور طرح بازآفرینی "معین التجار" اهواز عنوان کرد:
بازسازی "معین التجار" اهواز در قالب طرح بازآفرینی شهری
مشاور طرح بازآفرینی معین التجار اهواز گفت: اگر ظرفیتهای شهر اهواز در نظر گرفته شود می توانیم این شهر را احیا کنیم تا از نابسامانی‌های موجود رها شود
مشاور طرح بازآفرینی معین التجار اهواز گفت: اگر ظرفیتهای   شهر اهواز در نظر گرفته شود می توانیم این شهر را احیا کنیم تا از نابسامانی‌های موجود رها شود.

علی غفاری در جلسه بازآفرینی شهری که روز یکشنبه (۱۵ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: بازآفرینی هر جامعه باید از خود محل مورد نظر آغاز شود و باید  باید بدانیم در چه مرحله تاریخی قرار داریم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌آید که در بازآفرینی بسیار عقب هستیم، افزود: در سالهای اخیر "مسکن مهر" نیز موجب رها شدن بافت‌های تاریخی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت‌های شهر اهواز تصریح کرد: اهواز دارای رودخانه کارون و پلهای بسیار زیادی است که به این شهر هویت بخشیده‌اند.

مشاور طرح بازآفرینی معین التجار اهواز گفت: اگر ظرفیتهای این شهر در نظر گرفته شود می توانیم شهر را احیا کنیم تا از نابسامانی‌های موجود رها شود.

غفاری بیان کرد: باید برای بافت تاریخی شهرهایمان ارزش قائل شویم. ساختمان معین التجار به دلیل قرار گرفتن در نقطه جغرافیایی خاص پتانسیل زیادی دارد که باید جهت بازسازی آن اقدام شود.

طرح بازآفرینی شهری به صورت پایلوت در ۱۷ محله از کشور که دارای بافت تاریخی هستند، اجرا می شود. سه محله از این تعداد به خوزستان اختصاص یافته که این محلات شامل ساختمان "معین التجار" در شهر  اهواز، محله سیاهپوشان و شاه رکن الدین در دزفول هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار