تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۷۳۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلسه فنی و تخصصی انعقاد قرارداد پروژه انتقال نفت خام گوره به جاسک برگزار شد
جلسه فنی و تخصصی انعقاد قرارداد پروژه انتقال نفت خام گوره به جاسک با حضور دهقانی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، سقایی مجری طرح و هیأت همراه، انصاریان رئیس هیأت مدیره، کروشاوی مدیر عامل، معاونین و مدیران شرکت فولاد اکسین خوزستان روز چهارشنبه ۳ مهرماه ۱۳۹۷ پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود ملی در محل سالن کنفرانس حوزه مدیریت این شرکت برگزار گردید.



در ابتدا امین آسیابان معاون فنی و بهره برداری شرکت فولاد اکسین ضمن خیر مقدم به مدعویون حاضر در جلسه، گزارش کاملی از وضعیت شرکت به لحاظ تولیدات، تعهدات و قراردادهای شرکت، سطح کیفی و استانداردهای شرکت ارائه نمود. 

همچنین دکتر دهقانی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی اهواز که موجب تاثر همه ملت ایران شد و همه ما را به ضرورت اتحاد و انسجام بیشتر آگاه کرد بیان نمود: بنده اولین باری است که از این شرکت بازدید دارم و بسیار خوشحالم که همچنین صنعتی با تجهیزات به روز و چنین پتانسیل هایی را در کشور می بینم ، بی شک بخش عمده ای از اقتصاد ملی را با همین شرکت ها پیش می بریم و اما موضوعی که موجب تاثر می شود این است، که چرا این همه تجهیزات و امکاناتی که وجود دارد تا کنون در مسیر خود قرار نگرفته است. به هرحال فارق از هرگونه شعار، اعتقاد بنده بر این است که ارتباط بین این دوصنعت برقرار شود و هر چه این ارتباط بیشتر باشد شناخت از ظرفیت های دولت و صنایع وابسته و کمبودهای موجود دقیق تر می شود و بدین شکل متناسب با نیازها و کمبودها راهکارهایی اتخاذ می گردد. از این رو امیدوارم این پروژه ملی با توجه به حجم عظیم فولادی که در آن استفاده می شود بتواند مسیر را برای تحقق موارد فوق مهیا سازد.

دهقانی در ادامه گفت: به عنوان کارفرمای این طرح با شوق و احساس وظیفه تمام این قول را می دهیم تا در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر توان داخلی از تمام ظرفیت های این طرح استفاده نماییم. و انتظار داریم مجموعه فولاد اکسین نیز در این راستا دو مهم را رعایت نماید، اول اصول کیفی و دوم تعهد زمانی می باشد، و بدین شکل شروع یک گام بلند میان این دو صنعت صورت گیرد. 

وی بر استاندارها و گواهینامه های محصولات شرکت تاکید داشت و در ادامه به بیان سئوالاتی پیرامون موضوعات طرح شده از جمله تعهدات قبلی شرکت، سطح کیفی محصولات و سیاست های اکسین پرداخت و از سوی معاونت فنی و بهره برداری، مدیر کنترل کیفیت و مدیر فروش بازاریابی شفاف سازی و پاسخ های لازم ارائه گردید. 

بساق زاده مدیر عامل شرکت لوله سازی نیز در خصوص تست های مد نظر این طرح که از سوی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت برای ورق های تولیدی بیان شده، توضیحاتی ارائه نمود.

سقایی مجری پروژه انتقال نفت خام گوره به جاسک نیز در جریان مباحث مطرح شده به ایراد سخن پرداخت، وی ضمن عرض تسلیت ایام محرم و تسلیت حادثه تروریستی اخیر اهواز گفت: به خوبی می دانم یکی از آروزهای قلبی آقای دهقانی حرکت به سمت و سوی تولیدات داخلی با در نظر داشتن رعایت مشخصات می باشد، لذا از کسانی که ادعای بهترین هوش ها، توانمند ترین نیروها و بهترین فکرهای جهان را دارند انتظار نمی رود که مشخصات را رعایت نکنند. 

وی در پاسخ به سوال دکتر دهقانی مبنی بر عدم استفاده بهینه از این چنین سرمایه ای در کشور تا کنون چیست؟ گفت؛ عرضه می دارم اول عدم هماهنگی میان تولید کننده و فروشنده و دوم عدم انطباق مشخصات می باشد. بنابراین با توجه به موضوع جلسه اعلام می دارم که ما آمده یم تا دست به دست یکدیگر خواسته های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برآورده نماییم، از طرفی با توجه به قراردادهای خارجی این شرکت مقرر شد امکان ۲۰ درصد از نیاز های ما در اختیار این صنعت قرار گیرد از این رو استدعا دارم در این مسیر شفاف حرکت کنیم تا بستر را برای آینده مهیا نموده و مسیر را برای رسیدن اکسین به رسالت اصلی خود شکل دهیم.

انصاریان رئیس هیأت مدیره اکسین نیز بیان داشت: قطعاً این حق بر شماست که محصول خود را با رعایت استاندارها و مشخصات مورد نظر دریافت نمایید و ما موظفیم مطابق نظر شما تولید کنیم. از طرفی ما با در نظر داشتن حساسیت های موجود بر این پروژه که پروژه ای ملی بوده، تمام تلاش خود را در جهت سطح کیفیت محصول و تعهد زمانی گذاشته و این قول را می دهم که تمام موارد مد نظر رعایت شود. چرا که تمام تلاش ما برای سرافرازی و سربلندی کشور عزیزمان ایران است.

کروشاوی مدیر عامل شرکت نیز در جریان جلسه اظهار کرد: بنده این افتخار را دارم که سابقاً در مناطق نفت خیز پیمانکار نفت بودم و در فلات قاره و شرکت بازرسی کنترل کیفیت استاندار ایران به عنوان معاون بازرسی فنی انجام وظیفه نمودم و باگواهینامه مورد نظر آشنایی کامل دارم و خداوند شاکرم که فرصتی پیش آمد تا در کنار کارکنان فولاد اکسین خوزستان بخصوص همکاران کنترل کیفیت قدم به قدم بتوانم در حد مشخصات و الزامات نفت ایران حرکت کنم. انشاالله با حضور لحظه به لحظه در کنار این طرح خواسته و نیاز مورد نظر را برآورده می کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار