تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۷۳۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نفس‌های تالاب هورالعظیم به شماره افتاده است؛
رعایت حق آبه زیست محیطی پادزهر تالاب هورالعظیم
نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نفس تالاب هورالعظیم به شماره افتاده است، گفت: بالای ۸۰ درصد تالاب هورالعظیم خشک شده است.

عباس پاپی زاده درباره وضعیت تالاب هورالعظیم، گفت: این تالاب نفس‌های آخر بقا را می‌کشد و این مسئله بسیار ناراحت کننده است بنابراین می‌بایست هرچه سریعتربا اقدامات فوری به داد تالاب هورالعظیم رسید.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چندین بار تنها در سال 97 تالاب هوارالعظیم دچارحریق شده است تصریح کرد: پوشش گیاهی تالاب هورالعظیم نیز متاسفانه با آتش  سوزیهای پی در پی از بین رفته است.

تالاب هورالعظیم تبدیل به تالابی مستعد برای ایجاد طوفانی از ریزگرد شده است

وی ادامه داد: تالاب هورالعظیم تبدیل به صحرای مستعد برای طوفان‌های شدید ریزگردشده است و هم اکنون مقادیر بسیاری  از ریز گردهای  استان خوزستان ناشی از گردو غبار ناشی از تالاب است.

پاپی زاده افزود: تالاب هور العظیم با توجه به اینکه در مسیربادهای غربی و شرقی قرار دارد از منظر تشدید آلودگی هوا  استان‌های خوزستان،کرمانشاه ولرستان، ایلام را نیزتحت تاثیر قرار داده است بنابراین می بایست برای کاهش آلودگی هوا از تمام ظرفیتهای کشور نیز بهره برد.

 تامین حق آبه زیست محیطی راهکار نجات تالاب هورالعظیم

نماینده مردم دزفول در مجلس تصریح کرد: تامین حق آبه زیست محیطی برای نجات تالاب هور العظیم الزامی است البته نمی توان وقوع خشکسالی را در  چندین سال اخیر منکر شد اما خشکسالی به تنهایی علت خشک شدن تالاب هور العظیم نیست.

پاپی زاده افزود: دخالت انسانی و سیاست غلط وزارت نیرو و انتقال بخشی ازحق آبه تالاب شادگان  به فلات مرکزی  از  عواملی  است که  وضعیت  تالاب هور العظیم را وخیم کرده است. 

بالای 80 درصد از تالاب هورالعظیم خشک شده است 

 عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان  اینکه حداقل  بالای 80 درصد از تالاب هورالعظیم خشک شده است یادآورشد: نفس‌های تالاب هوارالعظیم به شماره افتاده است واین در حالی است که رعایت حق آبه زیست محیطی پادزهر تالاب هورالعظیم است.
:
:
:
آخرین اخبار