تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۷۳۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعزیه و روایتگری هنرمندان ایرانی به ۵ زبان زنده دنیا در عراق اجرا می‌شود
مدیر دفتر تعزیه‌های کشور با اشاره به همایش روایت راهیان گفت: ۳ سال است که این افتخار نصیب ما شده تا برای زائرین حسینی برنامه‌های نقالی، پرده خوانی، تعزیه و روایتگری را اجرا کنیم و امسال اولین سالی است که این برنامه‌ها به۵ زبان زنده دنیا اجرا می‌شوند.

محسن میرزا علی در نشست خبری همایش بین المللی روایت راهیان اظهار داشت: این افتخار نصیب ما شده که در اربعین امام حسین(ع) به زائران این مسیر خدمتی داشته باشیم.

وی افزود: نزدیک به3 سال است که روایت راهیان هنرمندان را دور هم جمع کرده است و در کنار زیارت امام حسین(ع) به اجرای نمایش، تعزیه خوانی و روایت‌گری این حادثه می‌پردازند.

مدیر دفتر تعزیه‌های کشور درباره برنامه‌های این همایش بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها تعزیه است و دیگری نقاله و پرده خوانی است که هرکدام از آن‌ها مخاطبان خود را دارد. سال گذشته بخش تعزیه، روایتگری، پرده خوانی و نقالی در چند موکب در شهر نجف اجرا شد.

وی ادامه داد: ارتباط خوبی بین مخاطب و برنامه‌های اجرا شده برقرار شد. امسال دوستان بیشتری کنار ما هستند. هدف حضور مردم در اربعین همدلی و ایجاد محبت بیشتر است و در کنار آن اشاعه محبت علوی و محبت اهل بیت نیز به عهده هنرمندان است.

میرزاعلی درباره تعداد موکب‌های که در آن‌ها برنامه‌های از قبیل نقالی، تعزیه و پرده خوانی اجرا می‌شود؛ گفت: نزدیک به 8 الی 9 موکب به طور ثابت اجرای تعزیه خواهیم داشت همچنین در همین تعداد نیز اجرای نقالی به زبان‌های فارسی، عربی، ترکی، فرانسوی و انگلیسی داریم.

وی عنوان کرد: بخش عظیم اجرای تعزیه به عهده استان خوزستان است همچنین از نقالان و پرده خوانان به نام در کشور عراق حضور می‌یابند همچنین در زمینه نقالی و پرده خوانی تومارهایی به زبان‌های مختلف آماده شده تا بتوانند حرکت کاروان اباعبدالله را از همان ابتدا و تا انتها برای مخاطبان روایت کنند.

مدیر دفتر تعزیه‌های کشور تصریح کرد: در سال‌های گذشته استقبال، شور و عشق مردم را دیدیم به همین خاطر مجبور شدیم تا گروه‌های بیشتری را امسال به کربلا اعزام کنیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار