تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۷۳۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:
پنجمین دوره طرح «دست های مهربان هلال» در خوزستان اجرا می شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اجرای پنجمین دوره طرح «دست های مهربان هلال» با هدف جمع آوری اسباب بازی های سالم و اهدا به کودکان کم برخوردار مناطق محروم خبر داد.

علی خدادادی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص استان خوزستان به ویژه توسعه نیافتگی این استان پهناور و استراتژیک، کودکان با مشکلات مختلفی روبرو هستند و حاشیه نشینی فراوان و نبود زیرساخت های مناسب موجب شده تا در برخی از مناطق محروم هنوز به موضوع مهم و حیاتی تربیت، رشد و بالندگی نونهالان و کودکان به عنوان آینده سازان کشور پرداخته نشود.

وی با تاکید بر لزوم حضور کودکان در عرصه های مختلف اجتماعی افزود: کودکان آینده سازان ایران هستند و باید با دقت بیشتری نگریسته و فرصتی مناسب پیش آید تا افق بهتری را برای حل مسائل و مشکلات کودکان باز و با تحقیق در وظایف، حقوق و عوامل رشد و تعالی کودکان، آینده ای روشن برایشان رقم بزنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در راستای کمک به کودکان بی بضاعت و همزمان با هفته کودک طرح دست‌های مهربان هلال از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه در سراسر استان و به ویژه در معابر عمومی، مهدها و مدارس اجرا می شود.

خدادادی هدف از اجرای این طرح را اشاعه فرهنگ صلح و ترویج مهربانی و نوع دوستی برشمرد و بیان کرد: جوانان با حضور در محل و با برپایی و استقرار چادر سازمان جوانان، اسباب بازی‌های سالم، کتاب و کاردستی دانش آموزانی را برای اهداء به کودکانی که از داشتن حتی یک عروسک محروم هستند هدیه می دادند، جمع آوری می کنند.

وی عنوان کرد: اسباب بازی های جمع آوری شده و کار دستی‌های تهیه شده به کودکان مناطق محروم فرستاده می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به دیگر اهداف اجرای این طرح گفت: ترویج روحیه نوع دوستی بین کودکان از دیگر  اهداف این طرح است بدین صورت که آنها با اهداء حتی یک قطعه از اسباب بازی های خود، بخشندگی را تمرین می کنند.

خدادادی با بیان اینکه هفته جهانی کودک بهانه ای برای ورود به جهان کودکان است، افزود: کودک، به عنوان انسانی کوچک به شخصیت خود علاقمند است و احترام به او، یکی از عوامل مهم پرورشی رشد شخصیت به شمار می رود.

وی گفت: تلاش ما در جمعیت هلال احمر خوزستان نیز بر طراحی و اجرای برنامه های مختلف و متنوع نه در طول هفته کودک که در تمام سال قرار گرفته به این امید که شاهد پویایی نسل کودکان و حضور آنها در عرصه های مختلف زندگی باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار