تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۷۳۴۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کالاهای احتکار شده در بازار استان خوزستان توزیع شد
هفدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان باحضور مسئولان استانی تشکیل و در آن رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های خرمشهر و آبادان از توزیع کالاهای احتکار شده خبر دادند و بر افزایش برخی کالاهای اساسی در این شهرستان‌ها تأکید کردند.

هفدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان باحضور مسئولان استانی تشکیل و در این جلسه بیژن بداغی از رشد اقتصادی به واسطه حضور عراقی ها در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: 10 تن گوشت، 23 تن مرغ و ماهی، 35 تن شکر، 118 تن برنج احتکار شده بود که با آزادسازی، این اقلام بین زوار و حسینیه‌ها توزیع شد.

وی با بیان این‌که خرمشهر بیش از 400 حسینیه دارد، افزود: با توزیع این اقلام بین بین مردم به یک رضایتمندی کامل دست پیدا کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان خرمشهر با اشاره به تصویب و اعلام ممنوعیت ورود عراقی‌ها تا اربعین، گفت: فعلا از ورود عراقی‌ها ممانعت به عمل آمده اما طبق بررسی میدانی که انجام شد، رشد حاصل از ورود عراقی‌ها، رضایت‌‎بخش است.

وی ادامه داد: در بحث آژانس‌ها 130 درصد، در بحث رستوران و اغذیه 45 درصد، در حوزه پوشاک 30 درصد، تولید شیرینی جات 80 درصد، پارچه 20 درصد، لوازم خانگی 25 درصد، خدمات آرایشگری 20 درصد و میوه و تره‌بار 80 درصد رشد داشتیم که اشتغال‌زایی آن نیز بالغ بر 1100 نفر بوده است.

بداغی گفت: امیدوارم زمانی که ورود مجدد اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند شروع می‌شود، در تامین ارزاق بتوانیم همکاری بیشتری داشته باشیم.

از توزیع کالای احتکار در بازار تا ضرورت افزایش برخی کالاهای اساسی

همچنین در بخش دیگری از هفدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان، رشید پورنعمتی اظهار داشت: مقدار 50 تن مرغ منجمد، 600 تن شکر، 5 تن گوشت منجمد، 1 تن گوشت گرم، 110 حلقه لاستیک خودرو سبک، 160 حلقه لاستیک خودرو سنگین و گوجه کشف شده از قاچاق، در سراسر آبادان توزیع شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آبادان و خرمشهر جمعیت شناور از شهرهای اطراف دارد و ورود عراقی ها هم زیاد است، این باعث می‌شود که مقدار زیادی از کالاهای اساسی از شهرستان خارج شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آبادان ادامه داد: اقدام ما در این زمینه در نظر گرفتن مقدار بیشتر کالاهای اساسی برای شهرهای آبادان و خرمشهر برای تنظیم بازار این شهرستان‌ها است تا بتوان کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین کرد.

وی در ادامه از ستاد تنظیم بازار استان درخواست کرد تا سهمیه مرغ منجمد و گوشت برای آبادان و خرمشهر افزایش یابد.

پورنعمتی به عدم تناسب قیمت‌های درج شده بر روی محصولات و قیمت عرضه در بازار اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این شهرستان، عدم تناسب قیمت عرضه کالا و محصولات با قیمت درج شده روی کالا است و کالاهایی مثل رب گوجه،روغن لبنیات و کالاهای مشابه، که نارضایتی مردم را به همراه داشته است و از ستاد تنظیم بازار استان می‌خواهیم که این مشکل را حل کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار