تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۷۳۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل جدید زندانهای خوزستان معرفی شد
مدیرکل جدید زندانهای خوزستان معرفی شدخوزنیوز: طی آئینی با حضور جمعی از مسئولین ارشد ستاد سازمان زندانهای کشور، مدیر کل جدید زندانهای استان خوزستان معرفی شد، در این آئین که با حضور حجتی پور معاون سلامت، اصلاح و تربیت و نوروزی مشاور رئیس سازمان و مدیر کل بازرسی سازمان زندانهای کشور همراه بود، ضمن تقدیر از بروجنی سرپرست اداره کل زندانهای استان ، علیر ضا بابائی فارسانی بعنوان مدیر کل جدید زندانهای استان معرفی شد.

به گزارش خوزنیوز؛ معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندانهای کشور در این آئین با اشاره به حادثه تروریستی اهواز ، یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه حادثه تروریستی اهواز را گرامی داشت و تصیریح کرد:  به برکت رشادت ها و مجاهدت های رزمندگان در عرصه های مختلف نظام و کشور  ما در جهان مقتدر و سرفراز است و به این عزت اسلامی و غیرقابل انکار دشمنان قسم خورده نظام نیز اذعان دارند. از این روست که می بینیم هر کشوری در مقابل این همه تحریم و عداوت های اقتصادی قرار میگرفت یک سال هم دوام نمی آورد اما ما در همه حوزه ها به رشد و بالندگی رسیده ایم ، اقتدار نظامی و امنیت پایدار از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و اینها مرهون رشادتها و استادگی ملت ولایتمدار و سرفراز تحت رهبری  ولایت فقیه است و خدا را از این بابت شاکریم.

ابوالفضل حجتی پور در ادامه نگاه به علل و اسباب پیدایش جمعیت کیفری و جرم را در جامعه ضروری دانست و افزود: نباید از آسیب ها و کاستی ها غافل شد، در شورای اجتماعی کشور در خصوص معضلات اجتماعی و علل پیدایش آن در زمینه های مختلف بحث و بررسی بعمل آمده و عواملی مانند حاشیه نشینی ، طلاق ، اعتیاد ، بروز رفتارها و جرم های خشن ، بیکاری و تبعات آن ، اعتیاد و  … از جمله علل و آثار آسیبهای اجتماعی است و البته در این پروسه اولین نهاد و مرجعی که متاثر از این موضوعات و ناهنجاری ها میشود زندان است زیرا پذیرش کننده بخشی از جامعه جرم است.

این مقام ارشد سازمان زندانهای کشور همچنین به مشکلات مترتب نظام زندانبانی نیز اشاره کرد و افزود: در بحث تغذیه زندانیان ، فضای فیزیکی مناسب ، داروی زندانیان با توجه به شرایط اقتصادی با مشکل مواجه هستیم. از اینرو به دنبال راه کارهای مؤثر هستیم تا در مواقع لازم بتوانیم تشکیلات زندانبانی کشور را بدون مشکل اداره نمائیم.

وی  مدیریت زندانها را کاری حساس ، پر مسئولیت و خاص معرفی کرد و گفت: زندانبانی نیازمند مدیریت جهادی است به همان توصیفی که در بیانات رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره شده است ، این مدیریت جهادی مولفه هایی دارد مانند حضور حداکثری و مداوم در زندان ها ، با توجه به شرایط خاص زندانها نیاز است مدیران و کارکنان در زندانها نسبت به گذشته حضور حداکثری و مؤثر داشته باشند. تزریق امید به زندانی و پرسنل زیرا این امید در کارکنان موجب تلاش مضاعف برای بهبود خدمت و در زندانیان عامل به حاشیه راندن یاس و نا امیدی و تلاش برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه میگردد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندانهای کشور همچنین بر ضرورت نظارت افزونتر بر زندانها نیز تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: نظارتها باید دو چندان شود تا ضمن اشراف بر وضعیت ، تدابیر لازم برای پیشگیری از آسیبها اتخاذ گردد. این نظارتها میبایست منجر به ارائه بهتر و مطلوبتر خدمات قضائی ، بهداشتی ، درمانی و تغذیه به زندانیان نسبت به گذشته شود.

حجتی پور در خاتمه با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای علیرضا بابایی ، وی را مدیری  متعهد ، کاردان و مورد تائید مسئولین ارشد سازمانی توصیف کرد و ضمن ابراز امیدواری پیرامون موفقیت وی در مسئولیت جدید با رویکرد بهره گیری از توانمندی کارکنان و ظرفیت های موجود استان،  از فعالیت های موثر حمزه بروجنی نیز در  مدت ۳ ماه سرپرستی اداره کل تشکر کرد.

مشاور رئیس سازمان و مدیر کل بازرسی سازمان زندانهای کشور نیز در این آئین ، به اقدامات استان خوزستان در راستای اجرا و پیگیری اهداف مقوله مهم زندانبانی بعنوان فعالیتهائی قابل ارزش گذاری و تکریم اشاره کرد و گفت:  از نگاه ارزیابی عملکرد فعالیت های زندانبانی استان را مطلوب توصیف  می نمایم.

نوروزی  در ادامه با بیان اینکه اعتقاد قلبی این است که خوزستان تمام محرومیت کشور را حس و درک کرده است گفت: در بخشی از بحث اجرای عدالت  تحققش بر عهده ماست، ، در نظام زندانبانی  و در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ، اجرای عدالت رابطه توامانی با تامین امنیت  دارد لذا باید تلاش کرد همواره راستای بسط و توسعه  و استقرار عدالت تلاش کرد زیرا تامین امنیت را تضمین مینماید.

وی همچنین به گسترش فضای رسانه ای و مجازی بشکل اثر گذار در دنیا اشاره کرد و گفت: در کل دنیا ، حساسیت ها نسبت به چگونگی انجام وظایف بیشتر از گذشته شده است ، لذا هرگونه غفلت و سهل انگاری تاثیرات و تبعات سوئی در سطح کلان به دنبال خواهد داشت ، بنابر این حساسیتها و هوشمندی در کارها  موجب افزایش دقت و احساس مسئولیت در انجام وظایف خواهد شد.

این مقام مسئول نظارتی در سازمان زندانهای کشور  در ادامه توجه به فرایندهای انجام مسئولیت های نظارتی در حوزه مدیریتی را نیز  مورد اشاره قرار داد و خواستار انجام آن با  رویکرد اقتدار، صلابت در عین حال دلسوزی خاص شد و افزود:  علاوه بر موضوع امنیت توجه به روح و روان و سلامت زندانی  هم باید مورد توجه جدی باشد.

نوروزی در ادامه اجرای اهداف سازمانی و اولویت های ده گانه را عامل  اعتلای نظام زندانبانی برشمرد و با تاکید بر اینکه باید با کار درست و دلسوزانه صیانت کننده خون پاک شهیدان بود به بحث معارفه مدیر کل جدید زندانهای خوزستان پرداخت و بابایی مدیر کل جدید زندانهای استان را مدیری برخوردار از تجربه فراوان ، کاربلد و شناخته شده ، با اخلاق و دارای مشی مدیریت مطلوب توصیف کرد و تصریح داشت:  ان شاء الله ایشان توفیق اثرگذاری در مجموعه زندانبانی استان را داشته باشد.

در ادامه این آئین حکم انتصاب جناب آقای بابائی بعنوان مدیر کل جدید زندانهای استان خوزستان قرایت شد و از سوی معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندانهای کشور به وی اعطا شد، همچنین از اقدامات حمزه بروجنی در مدت تصدی مسئولیت سرپرستی این اداره کل تقدیر شد.

:
:
:
آخرین اخبار