تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۷۳۴۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین آمار خرید خرما در آبادان، خرمشهر و شادگان
معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی خوزستان با اشاره به خرید توافقی خرما در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان، گفت: تا کنون 2 هزار و 426 تن خرما از کشاورزان این سه شهرستان خریداری شده است. 

رضا عبیات با اشاره به خرید توافقی خرما در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان اظهار کرد: طرح خرید حمایتی خرما برای جبران بخشی از خسارات نخلداران که به دلیل خشکسالی و شوری آب دچار مشکل شدند، توسط تعاون روستایی خوزستان در حال انجام است.

وی افزود: خرید حمایتی خرما از کشاورزان آبادان، خرمشهر و شادگان از شهریورماه آغاز شده که تا کنون 2426 تن خرما از آن‌ها خریداری شده است.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی خوزستان با بیان این‌که تا کنون بیشترین خرید خرما از کشاورزان آبادانی انجام گرفته است، تصریح کرد: تا کنون از کشاورزان آبادانی 1721 تن خرما خریداری شده است. همچنین از کشاورزان شادگانی 680 تن خرما و کشاورزان خرمشهری 23 تن خرما خریداری شده است.

عبیات ادامه داد: خرمای خریداری‌شده از کشاورزان بر اساس کیفیت و در قالب درجه یک، دو و سه خریداری شده است. قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم خرمای درجه یک استعمران 2900 تومان است. همچنین قیمت خرمای درجه 2 نیز با 15 درصد اختلاف 2400 تومان و درجه سه 2100 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی با بیان این‌که خرید خرما تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط به وجود آمده پیش بینی می‌کنیم که حدود 5 هزار تن خرما از کشاورزان خریداری کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار