تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۷۳۴۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان منطقه آزاد اروند :
ورود گردشگران موجب رشد ۴۵ درصدی بازار خرمشهر شده است
ورود گردشگران موجب رشد ۴۵ درصدی بازار خرمشهر شده استمعاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طبق آمار اعلام شده، ورود گردشگران موجب رشد ۴۵ درصدی بازار خرمشهر شده است.

سید مرتضی نعمت زاده اظهار کرد: با توجه به اهمیت گردشگری در فرهنگ و اقتصاد و همچنین تأکیدی که سازمان منطقه آزاد اروند بر تقویت این عرصه در خرمشهر و آبادان دارد جلسه‌ای به همین منظور در اتاق بازرگانی خرمشهر با حضور متولیان و فعالان عرصه گردشگری و بخش‌هایی که به‌نوعی با این قضیه مرتبط هستند برگزار شد.

وی بیان کرد: طبق آماری که اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر اعلام کرده است رونق بازار این شهرستان بعد از لغو روادید و ورود گردشگران خارجی به‌طور متوسط ۴۵ درصد بوده است.

نعمت زاده با بیان اینکه میزان این رونق در برخی بخش‌ها به ۱۵۰ درصد نیز می‌رسد، عنوان کرد: درواقع بخش‌های مختلف اصناف در منطقه آزاد اروند پس از لغو روادید و ورود گردشگران رشد کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: همچنین در نظر داریم اقداماتی برای ساماندهی مسیرهای ترددی گردشگران، رسیدگی بیشتر به نیازها در این عرصه و تأمین شرایط لازم برای استمرار این حرکت مهم را انجام دهیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی درباره ظرفیت‌های گردشگری و تأمین تجهیزات حمل‌ونقلی گردشگران نیز در این جلسه موردبررسی قرار گرفت. کمیته‌هایی نیز به همین منظور تشکیل شد و سازمان منطقه آزاد اروند به‌عنوان کانون اصلی این حوزه برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد.

نعمت زاده با اشاره به ورود بدون روادید ۱۰ هزار تبعه خارجی در روز از مرز  شلمچه عنوان کرد: این تعداد در روزهای تعطیل به ۱۵ هزار نفر نیز می‌رسد هرچند در حال حاضر به دلیل تسهیل در تردد زوار حسینی ورود بدون روادید اتباع خارجی ممنوع شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: بر اساس اعلام اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر بخش لوازم‌خانگی ۱۵ درصد، تولید سردخانه ۲۵ درصد، آرایشگاه‌ها ۲۰ درصد و فروشندگان کیف و کفش تا ۲۰ درصد رشد فروش را بعد از ورود بدون روادید اتباع خارجه تجربه کردند.

وی بابیان اینکه صنف‌های پوشاک ۳۰ درصد، خواروبارفروشی ۴۰ درصد و رستوران‌داران ۴۵ درصد  در خرمشهر رشد داشته‌اند، تصریح کرد: در بخش آژانس‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی شاهد رشد ۱۵۰ درصدی بوده‌ایم که دلیل آن نیز ورود گردشگران و اتباع خارجه به منطقه آزاد اروند است.

نعمت زاده افزود: ورود گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند همچنین سبب ایجاد یک و هزار و ۱۰۰ شغل مستقیم برای ساکنین خرمشهر شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: ورود گردشگران به آبادان نیز باعث رشد بخش‌های مختلف ازجمله بازارهای این شهر شده که میزان آن از رشد بازارهای خرمشهر نیز بالاتر است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار