تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۷۳۴۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت محصول آلوئه‌ ورا از مزارع شوش آغاز شد
مدیر اداره جهاد کشاورزی شوش با اشاره به آغاز برداشت محصول آلوئه‌ ورا در این شهرستان گفت: با توجه به سطح زیر کشت 6 هکتاری این محصول در شوش، سالانه حدود 720 تن آلوئه‌ورا از مزارع شهرستان برداشت می‌شود. 

علیرضا ملک زاده با اشاره به برداشت محصول آلوئه ورا اراضی کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: سطح زیر کشت آلوئه ورا در شوش حدود 6 هکتار و عملیات برداشت اکنون در شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: در هر هکتار از اراضی که در آن آلوئه ورا کشت می‌شود، می‌توان در سال حدود 120 تن محصول برداشت کرد. با توجه به سطح زیر کشت 6 هکتاری این محصول در شوش، سالانه حدود 720 تن آلوئه ورا از مزارع شهرستان برداشت می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوش تصریح کرد: محصول آلوئه ورا به شکلی است که می‌توان آن را سه بار در سال برداشت کرد. در هر نوبت می‌توان در هر هکتار تا حدود 40 تن برداشت کرد و با توجه به این شرایط در سال به صورت میانگین از هر هکتار 120 تن آلوئه ورا برداشت می‌شود.

ملک زاده با اشاره به ارزش اقتصادی این محصول عنوان کرد: این محصول توسط شهرهای مختلفی مانند تهران، شیراز، کرج و خرمشهر خریداری می‌شود. میانگین قیمت هر کیلوگرم برگ این محصول حدود یک هزار تومان است که با توجه به این قیمت، هر هکتار از این محصول در سال حدود 120 میلیون تومان ارزش اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: هر بوته آلوئه ورا پس از کاشت می‌تواند 20 تا 25 پاجوش تولید کند که این پاجوش‌ها نیز یک سال بعد از کاشت می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و ارزش اقتصادی داشته باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار