تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۱۷۳۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان تاکید کرد:
لزوم توجه به کانون عظیم آلودگی در حمیدیه و مسیر طریق الحسین
مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم لایروبی و آهک پاشی جویهای روباز در آستانه سفرهای اربعین حسینی گفت: کانون عظیمی از آلودگی در شهرستان حمیدیه و مسیر طریق الحسین وجود دارد.

فرهاد صفدری در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی خوزستان که روز سه شنبه (۱۷ مهرماه) برگزار شد، در خصوص آهک پاشی و لایروبی جویهای روباز خوزستان اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش که در شورای سلامت خوزستان ارائه شد، شهر اهواز از نظر لایروبی جویهای روباز وضعیت خوبی ندارد. در 12 شهرستان خوزستان در زمینه آهک پاشی و لایروبی جویهای روباز کار خاصی انجام نشده است که در این زمینه نامه ای به اداره کل مدیریت بحران خوزستان ارسال کرده ایم.

وی با تاکید بر لزوم لایروبی و آهک پاشی جویهای روباز، عنوان کرد: در برخی شهرها کار آهک پاشی و لایروبی به طور مستمر انجام می شود اما در برخی شهرستان‌ها هم در حوزه شهر و هم در حوزه روستا به خوبی کار نمی شود.

صفدری با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی و آغاز فعالیت مدارس گفت: در مسیر طریق الحسین در حمیدیه که تعداد مواکب بسیار زیادی وجود دارد و عملا مانند منطقه چذابه است، حدود ۳۰ درصد جمعیت شهر مستقیما فاضلاب انسانی را به جوی باز تخلیه می کنند. با توجه به این وضعیت، در حمیدیه و مسیر طریق الحسین کانون عظیم آلودگی وجود دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار