تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۷۳۴۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد:
آمادگی دانشگاه شهید چمران جهت معرفی گونه های جایگزین کنوکارپوس
عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز از آمادگی این دانشگاه جهت معرفی گونه های جدید جهت جایگزینی کشت کنوکارپوس خبر داد.

احمد لندی در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی خوزستان که روز سه شنبه (۱۷ مهرماه)برگزار شد، با اشاره به لزوم تنوع گیاهی در شهر اظهار کرد: در گذشته دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز پیشنهاد داده بود که این تعداد درخت کنوکارپوس در سطح شهر اهواز کشت نشود اما با توجه به رشد سریع و زیبایی این گونه نسبت به کشت آن، در برابر پیشنهاد دانشکده کشاورزی مقاومت شد.

وی افزود: با این حال زمانی که مشکلات تنفسی در خوزستان ایجاد شد، ما اعلام کردیم که بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی وجود دارد که در این فصل گرده افشانی دارند و بنابراین مشکلات تنفسی تنها به کنوکارپوس مربوط نمی‌شود.

لندی بیان کرد: برخی جهت هرس درختان و یا قطع درختان اصرار کردند که از دو سال پیش هرس درختان انجام و مشکلات تنفسی رفع شد.

وی تصریح کرد: با این حال ممکن است سایر گیاهان نیز که گرده افشانی دارند، در مشکلات تنفسی اهواز نقش داشته باشند و باید موضوع گرده گیاهان خوزستان بررسی شود که این موضوع نیازمند طرح جامع است.

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دانشکده کشاورزی برای معرفی گونه های جدید گیاهی جهت جایگزینی کنوکارپوس در اهواز آمادگی دارد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار