تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۷۳۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان هشدار داد:
ورود صیادان غیرمجاز به هورالعظیم با سلاح‌های جنگی جهت شکار
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به حضور صیادان غیرمجاز در تالابهای خوزستان و استفاده از سلاحهای جنگی برای شکار گفت: با توجه به حادثه تروریستی اهواز  نباید به راحتی اجازه ورود چنین افرادی را بدهیم. اگر مرزبانی منطقه را ببندد و ورودیها را کنترل کند، ده‌ها اسلحه جنگی از این منطقه بیرون می آورد. این افراد از یک ماه پیش اقدام به ورود به تالاب هورالعظیم کرده اند.

احمدرضا لاهیجان زاده در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی خوزستان که روز سه شنبه (۱۷ مهرماه) برگزار شد، با اشاره جذب اعتبار دستگاههای عضور کارگروه محیط زیست جهت مقابله با ریزگردها، اظهار کرد: دستگاههایی که از اعتبارات توسعه برای آنها بودجه پیش بینی شده بود، پیشنهاداتشان را ارایه کردند که در نهایت سهم هر دستگاه مشخص شده است.

وی افزود: به طور مثال برای اداره کل هواشناسی خوزستان 10 میلیارد تومان و برای اداره کل منابع طبیعی خوزستان 193 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و مقرر شده تا چند روز آینده این اعتبار ابلاغ شود و  امیدواریم از آبان ماه تا اسفندماه که فصل نهالکاری است، بخش وسیعی از کانون گرد و غبار در جنوب شرق و شرق اهواز تحت مدیریت عرصه قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم گفت: در جلسه شورای عالی آب که با حضور آقای جهانگیری در خصوص موضوع تالاب هورالعظیم برگزار شد، مقرر شده بود که هیاتی از ایران و عراق جهت بررسی این موضوع جلسه ای تشکیل دهند اما کشور عراق به دلیل انتخابات درخواست فرصت کردند.

لاهیجان زاده با اشاره به وضعیت کنونی آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم اظهار کرد: در حال حاضر آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم کم و بیش ادامه دارد اما نقاط کمتری در گیر آتش‌سوزی هستند.

وی با اشاره به صید غیرمجاز با استفاده از دستگاه الکتروشوکر در آبهای خوزستان گفت: برق در تخم گذاری ماهی تاثیرگذار است و موجب انقراض نسلهای ماهیان می‌شود و کاهش تعداد ماهیها را در پی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: صیادان غیرمجاز شبها به صید می روند و به نیروهای ما تیراندازی می‌کنند که این موضوع در شورای تامین خوزستان نیز مطرح خواهد شد.

وی افزود: مشکل اساسی ما  در این زمینه، در تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان است که از مرزبانی و نیروی انتظامی می‌خواهیم در این مناطق ترددها را بیشتر کنترل کنند.

لاهیجان زاده گفت: این افراد با اسلحه جنگی در نیزارها پنهان می شوند و به نیروهای ما تیراندازی می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: با توجه به حادثه تروریستی اهواز  نباید به راحتی اجازه ورود چنین افرادی را بدهیم. اگر مرزبانی منطقه را ببندد و ورودیها را کنترل کند، ده‌ها اسلحه جنگی از این منطقه بیرون می آورد. این افراد از یک ماه پیش اقدام به ورود به تالاب هورالعظیم کرده اند.

وی با اشاره به نزدیک بودن زمان مهاجرت پرندگان تصریح کرد: نیمه آبان ماه مهاجرت پرندگان به استان خوزستان آغاز می‌شود. در خوزستان ۱۲۷ هزار هکتار محدوده تالاب هورالعظیم و  ۵۳۰ هزار هکتار محدوده تالاب شادگان و همچنین آبگیرهای متعددی محل مهاجرت پرندگان هستند. ما تنها در تالاب بامدژ که مساحت کمی دارد حدود ۵۵ هزار پرنده سرشماری کردیم.

لاهیجان زاده با اشاره به فروش پرندگان در بازارهای اهواز گفت: بحث دیگر فروش پرندگان در بازار است که شهرداری به هیچ وجه در این قضیه اقدامنکرده است. طی دو سال گذشته دامپزشکی اعلام کرد که بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شیوع پیدا کرده است و امکان انتقال این بیماری به انسانها وجود دارد کهو در پی این اعلام، صید و فروش پرندگان را ممنوع کردیم. دیدیم که در استانهای شمالی به دلیل این بیماری ۱۶ میلیون قطعه مرغ معدوم شدند و با کمبود تخم مرغ مواجه شدیم.

وی بیان کرد: باید شهرداری و دامپزشکی در خصوص فروش پرندگان مهاجر و وحشی در بازارها نظارت بیشتری داشته باشند اما از نظر قانونی باید نیروی انتظامی و مرزبانی کنترل بیشتری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به موضوع کشت گونه های جدید درختان گفت: چند سال پیش که مشکل تنفسی در خوزستان پیش آمد مقرر شد که مطالعه‌ای انجام شود و تمام گونه‌های بومی خوزستان شناسایی شوند که این مطالعه انجام شد و طبق نتایج ۶۷ گونه در استان وجود دارد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
GERMANY
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
با سلام .لازم نيست جواز شكار صادر كنيد حداقل اعلام صدور جواز براي اسلحه هاي بدون جواز صادر كنيد تا اين همه سلاح قاچاق دست مردم سازمان هي بشود خودتون كه ميدونيد چقده اسلحه غير مجاز دست مردمه حد اقل براشونًجواز صادربشه بعدش نخواستين جواز شكار بدين ندين فقط سلاحهاقانون مند بشوند
:
:
:
آخرین اخبار